18:54

شبکه نتفلیکس و سازمان جهانی گردشگری گزارشی درباره نقش فیلم و سریال در ارتقای صنعت گردشگری تالیف و منتشر کردند.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هاسپیتلتی نت (Hospitality net)، سازمان جهانی گردشگری و سرویس پخش اینترنتی فیلم و سریال نتفلیکس در انتشار گزارشی درباره نقش فیلم و سریال‌ها به عنوان ابزاری برای ارتقای گردشگری و قرابت فرهنگی همکاری کردند.
این گزارش که گزارش جهانی قرابت فرهنگی و گردشگری سینما و تلویزیون نام دارد، افزایش علاقه بیننده نسبت به یک فرهنگ یا کشور خاص را که در صفحه تلویزیون یا پرده سینما به نمایش درآمده، بررسی می‌کند. یافته‌های این مطالعه در جریان بزرگترین رویداد بین‌المللی برای کارشناسان صنعت سمعی و بصری به زبان اسپانیایی و پرتغالی در مادرید ارائه شد.
هدف نهایی این گزارش حمایت از سیاست‌گذاران و سهامداران اصلی حوزه گردشگری است تا سیاست‌هایی را اجرا کنند که مقاصد گردشگری آنها را برای تهیه کنندگان سمعی و بصری به مقصدی جذاب تبدیل می‌کند. این گزارش همزمان قصد دارد به اتخاذ راهبردهای متمرکز برای ارتقای گردشگری و بهره‌وری فرهنگ بومی، سرمایه‌گذاری روی استعدادها و آموزش با هدف پیشرفت بخش فیلمسازی محلی کمک کند تا رسیدن به سطح بالای استعداد و ظرفیت زیربنایی و تولید تضمین شود و پای فرهنگ به جشنواره‌های سینمایی برسد.
زوراب پولولیکاشویلی، دبیر کل سازمان جهانی گردشگری، در این باره می‌گوید: بخش گردشگری و صنعت سمعی بصری هر دو برای فرهنگ ارزش قائل هستند و آن را ترویج می‌کنند، از مشاغل مربوطه حمایت کرده و در مناطق گوناگون اشتغالزایی می‌کنند. همکاری سازمان جهانی گردشگری و نتفلیکس به مقاصد گردشگری کمک می‌کند به سود بالقوه گردشگری سینما و تلویزیون پی ببرند.
دین گارفیلد مسئول سیاست عمومی نتفلیکس نیز در این باره گفت: در این مطالعه توانستیم آنچه به آن باور داشتیم را ثابت کنیم: این که در کنار تمایل به سفر و بازدید از مقاصد گردشگری، قرار گرفتن در معرض محتوای سینمایی و تلویزیونی نیز به افزایش علاقه به میراث، فرهنگ، زبان و روابط بین فردی می‌انجامد. جزئیات این گزارش نشان می‌دهد صنایع خلاق، تبادلات فرهنگی، قصه کویی و گردشگری همگی با هم مرتبط هستند و می‌توانند نحوه درک و برقراری ارتباط جوامع با یکدیگر را متحول کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *