16:21

شاهزاده هری می گوید که« از بیم آنکه پدر و برادرش هرگز او را نبخشند، تصمیم گرفته برخی از جزئیات را در کتاب خاطراتنش منتشر نکند. »
به گزارش ایسنا، هری نوه کوچکتر الیزابت دوم و فرزند چالز سوم (پادشاه کنونی بریتانیا و پرنسس دایانا) در مصاحبه با دیلی تلگراف اعتراف کرده که متن اولیه کتاب خاطراتش که اخیرا با عنوان «Spare» منتشر شده، دو برابر طولانی‌تر بوده است و بسیاری از جزئیاتی که در نهایت ویرایش شد، هم مربوط به پدر و برادرش بود.
او با بیان این که پیش نویس اول متفاوت و ۸۰۰ صفحه بود و آنچه اکنون منتشر شده به ۴۰۰ صفحه کاهش یافته است، گفت: مطالب کافی برای نوشتن یک کتاب خاطرات دیگر نیز در اختیار داشتم اما اتفاقاتی به خصوص بین من و برادرم و تا حدودی بین من و پدرم افتاده است که من نمی‌خواهم دنیا بداند، چون فکر نمی‌کنم آنها هرگز مرا ببخشند بنابراین کار دشوار، بیرون آوردن این مطالب از پیش‌نویس اولیه کتابم بود.
کتاب خاطرات هری با عنوان «Spare» در حالی از روزسه‌شنبه هفته گذشته در بریتانیا به فروش رفت، که پیش از آن نسخه‌های آن به‌طور تصادفی در اسپانیا به فروش رفت و به‌شدت مورد توجه قرار گرفت و حواشی فراوانی ایجاده کرده است.
نشریه گاردین اولین رسانه‌ای بود که جزئیات این خاطرات را فاش کرد، که شاید تکان دهنده‌ترین افشاگری در این کتاب خاطرات مربوط به ادعای هری درباره حمله فیزیکی برادر بزرگش ویلیام در جریان یک مشاجره شدید باشد. هری در کتاب خاطراتش از عدم حمایت از او و همسرش مگان نیز صحبت کرده است.
هری همچنین عنوان کرده که می‌دانسته به خاطر گنجاندن برخی مطالب در مورد خانواده‌اش در این کتاب، طرد خواهد شد اما نمی‌توانسته این خاطرات را بدون درج آنها بنویسد.
کاخ کنزینگتون و کاخ باکینگهام گفته‌اند که درباره محتوای این کتاب اظهار نظر نمی‌کنند.
این کتاب خاطرات با به فروش رسیدن ۴۰۰,۰۰۰ نسخه در نخستین روز انتشار، رکورد بیشترین سرعت فروش یک کتاب غیرداستانی در بریتانیا را به این خاطرت اختصاص داد.
«لری فینلی»‌ مدیر «پنگوئن رندوم هاوس»‌ درباره فروش این کتاب عنوان کرده که ما همیشه می‌دانستیم که فروش این کتاب قابل توجه خواهد بود، اما فروش کنونی از بلندپروازانه‌ترین پیش‌بینی‌های ما نیز فراتر رفته است. تا جایی که به یاد دارم تنها کتاب‌هایی که در روز نخست انتشار فروش بیشتری داشتند، مجموعه کتاب‌های مربوط به «هری پاتر» بوده‌ است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *