13:09

هدایت هاشمی بازیگر تئاتر می‌گوید، وقتی جامعه تئاتری از ابتدایی‌ترین حقوق خود بی‌بهره است، دیگر از کدام مطالبه سخن بگوییم؟!
این بازیگر در گفت‌وگو با ایسنا و در پاسخ به پرسشی درباره مهم‌ترین مطالبات جامعه تئاتری از وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی، توضیح می‌دهد: صحبت از جامعه تئاتری یعنی سخن گفتن از گروهی که از ابتدایی‌ترین حقوق خود بی‌بهره است. جامعه‌ای که سال‌هاست فریاد حق‌خواهی‌اش به جایی نرسیده. بنابراین در این وضعیت، صحبت کردن از مطالبات این جامعه چیزی شبیه شوخی است و اجازه بدهید در این زمینه چیزی نگویم.
او یادآوری می‌کند: سال‌هاست که ما وضعیت تئاتر را تشریح کرده‌ایم، از مشکلات آن سخن گفته‌ایم و وضعیت جامعه تئاتری را توضیح داده‌ایم ولی دریغ از ذره‌ای توجه و رسیدگی.
هاشمی سپس ابراز تاسف می‌کند از اینکه معمولا افرادی در منصب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می‌گیرند که سابقه فعالیت‌شان به این حوزه ارتباطی ندارد.
او در این زمینه می‌گوید: آرزو به دل‌مان مانده که وزیر فرهنگ، خود هنرمند باشد یا سابقه‌ای در زمینه امور فرهنگی داشته باشد. معمولا افرادی در این پست قرار می‌گیرند که به این فضا ارتباطی ندارند. طبیعتا چنین افرادی نمی‌توانند تصمیم‌های درستی برای فرهنگ و هنر بگیرند، چون شناخت کافی از این حوزه ندارند و بدبختانه همین که تا حدودی با این فضا آشنا می‌شوند، دوره مدیریت‌شان به پایان می‌رسد و دوباره این روند تکرار می‌شود.
هاشمی با اشاره به مهجور بودن حوزه تئاتر ادامه می‌دهد: تئاتر در قیاس با دیگر هنرها کمتر شناخته شده است و فراموش نکرده‌ایم در دوره‌های پیشین، وزیر محترمی که به عنوان وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی شناخته می‌شد، حتی یک تئاتر هم ندیده بود و کتمان هم نمی‌کرد. در چنین وضعیتی چه مطالبه‌ای می‌توان داشت؟!

عکس از آرشیو بانی‌فیلم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *