12:25

شرکت‌های فیلمسازی سونی و آمازون در آستانه عقد قرارداد برای اکران برخط قسمت چهارم از انیمیشن «هتل ترانسیلوانیا» هستند.
به گزارش ایرنا به نقل از ورایتی، شرکت سونی پیکچرز و آمازون استودیوز در آستانه عقد یک قرارداد ۱۰۰ میلیون دلاری برای اکران برخط انیمیشن هتل ترانسیلوانیا: ترانسفورمانیا روی سرویس پخش اینترنتی آمازون پرایم هستند.
مجموعه انیمیشن‌های هتل ترانسیلوانیا محصول شاخه پویانمایی شرکت سونی پیکچرز، یک مجموعه خانوادگی است که سه قسمت اول آن از سال ۲۰۱۲ تاکنون بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار در سینماهای جهان فروش کرده‌ است. قسمت چهارم از این انیمیشن پرطرفدار قرار بود (۹ مهر ۱۴۰۰) در سینماها اکران شود اما نظر به افزایش آمار ابتلا به کرونای ناشی از شیوع سویه دلتا، اکران سینمایی فیلم‌های خانوادگی چندان توجیه‌پذیر نیست چون هنوز برای کودکان زیر ۱۲ سال واکسنی وجود ندارد.
در شرایطی که شهر نیویورک از دیروز (دوشنبه، ۲۵ مرداد) ارائه گواهی واکسیناسیون را برای ورود به سالن های سرپوشیده شهر الزامی کرد و دیگر شهرهای بزرگ آمریکا نیز در حال بررسی این طرح هستند، منابع آگاه اعلام کردند شرکت سونی از اوایل ماه اوت (اواسط مرداد) به فکر گزینه‌های جایگزین برای پخش انیمیشن ترانسفورمانیا از جمله فروش این فیلم به یک سرویس پخش اینترنتی یا به تعویق انداختن اکران آن افتاد.
سونی به عنوان تنها شرکت فیلمسازی بزرگ که سرویس پخش اینترنتی اختصاصی خود را ندارد، از زمان شیوع کرونا با انعقاد قراردادهایی برخی از تولیدات خود را به زیست بوم سرویس‌های استریم واگذار کرده است؛ این شرکت در سال ۲۰۲۰ برای پخش فیلم جنگی سگ تازی با اپل تی وی پلاس و برای اکران آنلاین فیلم‌های خیارشور آمریکایی و شادترین فصل به ترتیب با اچ بی او مکس و هولو قرارداد امضا کرد. سونی در سال جاری میلادی نیز برای اکران فیلم‌های پدرانه، میچل‌ها علیه ماشین‌ها و ویوو با نتفلیکس همکاری کرد و برای پخش سیندرلا که سوم سپتامبر (۱۲ شهریور ۱۴۰۰) اکران می‌شود با آمازون.
انیمیشن ترانسفورمانیا که فصل آخر از مجموعه هتل ترانسیلوانیا خواهد بود به کارگردانی درک درایمون و جنیفر کلوسکا و براساس فیلمنامه‌ای از آموس ورنون (Amos Vernon) و نونزیو راندازو (Nunzio Randazzo) ساخته شده است. در این فیلم که دراکولا و چند هیولای دیگر انسان می‌شوند و شخصیت انسانی داستان، جانی، هیولاشدن را تجربه می‌کند، برای اولین بار برایان هال (Brian Hull) در صداپیشگی شخصیت دراکولا و برد ابرل (Brad Abrell) در صداپیشگی شخصیت فرانکنشتاین جایگزین آدام سندلر و کوین جیمز شده و سلنا گومز خواننده آمریکایی علاوه بر صداپیشگی شخصیت میویس، دختر مدرن دراکولا، تهیه‌کنندگی فیلم را نیز برعهده داشت.
ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر ۲۰۸ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان بیش از چهار میلیون و ۳۷۰ هزار نفر جان باخته‌اند.
شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *