19:52

هایده صفی‌یاری، تدوین‌گر شناخته شده سینمای ایران، به عنوان یکی از داوران جشنواره شب‌های سیاه تالین در کشور استونی، انتخاب شد.
به گزارش ایرنا، هایده صفی یاری در کنار خاویر بوستامنته، از گواتمالا، الفار آدالاستینز، کارگردان اهل کشور ایسلند، مصطفی سروار فرخی، از بنگلادش و پل تیلتگس، از لوکزامبورگ، ترکیب هیات داوران بخش فیلم‌های اول بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی شب‌های سیاه تالین را تشکیل می‌دهند.
صفی یاری تاکنون تدوین بیش از ۷۰ فیلم بلند سینمایی را بر عهده داشته که از آن جمله می‌توان به دو فیلم برنده اسکار جدایی و فروشنده و فیلم جدید قهرمان ساخته‌ جدید اصغر فرهادی اشاره کرد.
یست و پنجمین جشنواره فیلم شب‌های سیاه تالین در کشور استونی امسال میزبان چند فیلم کوتاه و بلند از سینماگران ایرانی نیز هست و و در این رویداد سینمایی که از تاریخ ١٢ تا ٢٨ نوامبر (٢١ آبان تا ٧ آذر) برگزار خواهد شد، در بخش مسابقه اصلی فیلم کشتن خواجه، به کارگردانی عبد آبست حضور دارد و فیلم جاده خاکی، ساخته پناه پناهی به همراه وقت جیغ انار، از گراناز موسوی و محصول مشترک افغانستان، استرالیا، ایران و هلند هم در بخش جریان‌های جدید این جشنواره به روی پرده خواهند رفت.
همچنین دو فیلم ارتودنسی، به کارگردانی محمدرضا میقانی و آنها قرار بود از رودخانه عبور کنند، ساخته فائزه کریم‌پور، محصول فرانسه در بخش آثار کوتاه، دیوار چهارم، ساخته محبوبه کلایی در بخش مسابقه انیمیشن کوتاه، رسیدن، به کارگردانی محمدرضا رسولی به عنوان محصول اتریش در بخش استعدادهای جدید کوتاه و انیمیشن نوازنده، از رضا ریاحی، محصول فرانسه، نیز در بخش سفرهای انیمیشنی این رویداد سینمایی نمایش خواهند داشت.
جشنواره فیلم شب‌های سیاه تالین (به انگلیسی: Tallinn Black Nights Film Festival) (به اختصار BANFF)، یک جشنواره سالانه فیلم است، که از سال ۱۹۹۷ در تالین، پایتخت استونی برگزار می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *