23:01

بانی‌فیلم – امین اعتمادی مجد: انتخاب فیلم‌های «بدون خرس» جعفر پناهی و «شب، داخلی، دیوار» وحید جلیلی در بخش مسابقه ونیز امسال، همچنین گزینش «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی و «بی‌رویا» به کارگردانی آذین وزیردفتری در بخش فرعی و مسابقه‌ای افق‌ها، موضوع گزارش نشریه امریکایی هالیوود ریپورتر شده است.
نکته اصلی گزارش هالیوود ریپورتر، تاکید این روزنامه سینمایی بر پیام فستیوال ونیز است که از دیدگاه این رسانه، نوعی شفاف‌سازی در مورد جعفر پناهی‌ست که در حال حاضر برای گذراندن دوران محکومیت‌اش در زندان است.
سایت روزنامه سینمایی هالیوود ریپورتر می‌نویسد: جشنواره ونیز با انتخاب چهار فیلم ایرانی در بخش رسمی خود، یک پیام شفاف سیاسی برای تهران فرستاد.
هالیوود ریپورتر ادامه می‌دهد: چند روز بعداز اینکه کارگردان ایرانی جعفر پناهی محکوم به شش سال زندان شده، جشنواره ونیز این سه شنبه آخرین فیلم پناهی او را به نام «بدون خرس» در بخش مسابقه خود گذاشت.
«بدون خرس» نیز مانند سایر آثار اخیر پناهی به شکل مخفیانه ساخته شده چون او اجازه کارکردن در ایران را ندارد.
هالیوود. دورتر در مورد فیلم دیگر سینمای ایران که در بخش مسابقه انتخاب شده نوشته: فیلم دیگر ایرانی «داخلی، شب. دیوار» ساخته وحید جلیلوند نیز در بخش اصلی مسابقه پذیرفته شده که قبلا دو فیلم این کارگردان در بخش فرعی افق‌ها شرکت کرده بود و نوید محمدزاده بازیگر اصلی یکی از آنها توانست جایزه بهترین بازیگر بخش افق‌های ونیز را هم ببرد.
داستان «داخلی، شب. دیوار» جلیلوند حالتی نمادین دارد؛ فیلم درباره یک مرد نابینا با بازی نوید محمدزاده است که زندگی‌اش در شرف از هم پاشیدگی ‌ست تا وقتی که یک زن سرگردان وارد دنیای او می‌شود و…
فیلم دیگر ایرانی «جنگ جهانی سوم» از هومن سیدی است که خبری از داستان آن منتشر نشده.
فیلم سیدی در بخش فرعی افق‌ها حضور دارد.
فیلم دیگر ایرانی انتخاب شده برای بخش افق‌ها، «بی‌رویا» به کارگردانی آرین وزیردفتری است که از این فیلم هم خلاصه داستان منتشر نشده است.
گفتنی‌ست که فیلم «بدون خرس» جعفر پناهی بدون هیچ شرط و شروطی توسط مدیران فستیوال ونیز برای بخش مسابقه انتخاب و در جمع ۱۹ فیلم بخش اصلی این جشنواره قدیمی ایتالیایی قرار گرفت.
برخی از کارشناسان معتقدند حضور لیلا حاتمی بازیگر سرشناس سینمای ایران در جمع اعضای هیات داوری بخش مسابقه ونیز۲۰۲۲ می‌تواند شانس فیلم‌های ایرانی را برای بردن جایزه از این فستیوال ایتالیایی بسیار بالا ببرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *