11:12

سریال «She-Hulk»، اثر جدید ابرقهرمانی مارول با محوریت یک هالک زن است که به نظر می‌آید نتوانسته به اندازه فیلم‌های سینمایی مارول موفق باشد.
به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، پخش سریال جدید مارول با نام «شی هالک» (She-Hulk) از هجدهم ماه میلادی گذشته آغاز شده و احتمالا تا اواسط اکتبر ادامه داشته باشد. این سریال در ۹ قسمت پخش می‌شود.
«شی هالک» جدیدترین نسخه اضافه شده به دنیای سینمایی و تلویزیونی مارول است. شخصیت ابرقهرمانی این سریال یک زن است که با شخصیت‌های پیشین هم پیوندهایی دارد اما آیا این سریال هم مانند «لوکی» و «واندا ویژن» موفق می شود یا اینکه مخاطبان مانند سریال «فالکون و سرباز زمستان» تنها به این خاطر که ارتباط میان سریال‌ها و فلیم‌های مارول حفظ شود، به تماشایش می‌نشینند؟
شخصیت اصلی این سریال وکیل زنی به نام جنیفر والترز با بازی تاتیانا ماسلانی ـ بازیگر کانادایی ـ است که با شخصیت بروس بنر (هالک) با بازی مارک رافلوـ بازیگر آمریکایی ـ نسبت فامیلی دارد.
داستان از این قرار است که طی یک تصادف خون جنیفر والترز با هالک مخلوط شده و قدرت‌های خارق‌العاده هالک به او منتقل می‌شود. جنیفر والترز در ابتدا سعی دارد قدرتش را از دید عموم پنهان کند اما وقتی می‌بیند خودش و اطرافیانش از جانب یک زن شرور در خطرند، قدرتش را به عنوان یک غول سبز نمایان می‌کند. مانند همه داستان‌های ابرقهرمانی در ابتدا درباره گذشته شخصت اصلی توضیحاتی داده شده و سپس داستان وارد ماجراجویی‌های او می‌شود.
فیلم‌های ابرقهرمانی به دلیل جلوه‌های ویژه‌ی سنگینی که دارند معمولا پر هزینه‌اند اما جلوه‌های ویژه آنها آن‌طور که در سینما قابل مشاهده است در تلوزیون و پلتفرم‌های الکترونیکی نیست و آنچه در سریال‌های ابرقهرمانی می‌بینیم، با آنچه بر پرده بزرگ سینما می‌بینیم فاصله زیادی دارد.

طبیعتا سریال‌های دیزنی پلاس نمی‌تواند با بودجه‌های کلان فیلم‌های سینمایی برابری کند. بنابراین بازیگران جدیدی که دستمزد کمتری دارند به کار گرفته شده و صحنه‌های ویژه‌ی سریال هم کمتر می‌شود.
بودجه کم سریال «شی هالک» نسبت به فیلم‌های سینمایی مارول، باعث شده تا این سریال از کیفیت کمتری نسبت به فیلم‌های سینمایی مارول برخوردار باشد. طراحی شخصیت اصلی سریال و حرکات این کاراکتر شبیه انیمیشن‌های قدیمی با جلوه‌های بصری متوسط به نظرمی‌آید. بنابراین پروژه سریالی مارول هم که از سینما به پلفترم دیزنی پلاس آمده، به لطف فیلم‌های سینمایی محبوب گذشته دیده می‌شود. اما آیا ممکن است این سریال ها در درازمدت سطح کیفی سلسله آثار ابرقهرمانی مارول را کاهش دهد؟
دلایل موفقت کمتر سریال‌ها را می‌توان در دو مورد جست‌وجو کرد. یکی بودجه کمتر سریال‌ها نسبت به فیلم‌های سینمایی و دیگر بی‌حوصلگی برخی از مخاطبان برای مشاهده قسمت‌های متعدد سریال‌ها. به ویژه آنکه برای فهمیدن برخی از فیلم‌های سینمایی مارول، دنبال کردن سریال‌ها ضروری است؛ مثلا برای فهمیدن فیلم «دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی» باید سریال «واندا ویژن» را تماشا کرد.
مخاطبان مارول اکنون باید حدود ۳۰ فیلم و ۷ سریال را تماشا کنند تا بتوانند از فیلم آینده مارول لذت ببرند و با ‌آن همراه باشند.
الجزیره در پایان درباره سریال «شی هالک» نوشته است: «شی هالک» نمونه‌ای ضعیف در دنیای سینمایی و تلویزیونی مارول است که نتوانسته شور و هیجان آثار قبلی را داشته باشد و همچون باری اضافی بر دوش سلسله آثار ابرقهرمانی مارول است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *