18:12

بانی‌فیلم: داستان مدیریت هاشم میرزاخانی که یکی از مدیران دوره جواد شمقدری‌ست، تا حدود زیادی متاثر از فضای کلی حاکم بر مدیریت اجرایی کشور است. در این میان به نظر می‌آید فرایند فعالیت میرزاخانی، بیشتر در زمینه ساخت‌وساز بناها و ساختمان‌ها قابل تبیین است!
عملکرد او که در زمان شمقدری مدیرعامل انجمن سینمای جوانان بود، تنها مربوط به ساخت ساختمان دفتر مرکزی این انجمن قابل تعریف است. او در حوزه سیاستگذاری و تولید فیلم‌های کوتاه و حمایت از فیلمسازان جوان، کارنامه جندان قابل تاملی ندارد.
میرزاخانی هم در دوران مدیریت‌های مختلف سینما حضور داشته و با توجه به دامنه فعالیتش به نظر می‌رسد بیشترین علاقمندی او در حوزه سینما منحصر به ساخت و ساز باشد موضوعی که خود او هم در مراسم تودیع دیرهنگامش از موسسه تصویرشهر وابسته به شهرداری تهران به آن اشاره کرده است.
میرزاخانی در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل جدید موسسه تصویر شهر گفته: توانستیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم. خوشحالم که برنامه‌ها و قول‌هایی که در روز اول معارفه‌ام ارائه کرده بودم، عملی شد.
دایره عملکرد هاشم میرزاخانی در موسسه تصویر شهر را می‌توان در گزارش سایت «بازسازی سینما» خواند.

این سایت در گزارش خود با اشاره به عملکرد میرزاخانی در موسسه تصویرشهر نوشته است: اضافه شدن صندلی‌ به سالن‌های سینما و بالا بردن سطح تولیدات مجموعه، از جمله این وعده‌ها بود که به نظر نمی‌رسد محقق شده باشد چرا که موسسه تصویر شهر در این مدت تولیدات خاصی نداشته و در این زمینه کاهش را هم تجربه کرده است!
قابل ذکر است هاشم میرزاخانی در مدت مدیریت خود در تصویر شهر نه تولید خاصی را در سینما انجام داده و نه سینمایی را بازسازی کرده است. اما چند سالن نمایش در فضاهای لابی های پردیس ملت اضافه کرده که همان زمان هم این کار مورد انتقاد کارشناسانی بود که معتقد بودند فضای استاندارد پردیس ملت لطمه می بیند و کاری غیر اصولی است. همچنین فوت کورت این مجموعه را با هزینه هنگفت راه اندازی کرد که با شیوع کرونا این پروژه هم ناکام ماند و تعطیل و جمع آوری گردید.
این سایت با اشاره به تعطیلی پردیس سینماییی مجموعه باغ کتاب به شکایت میرزاخانی از شرکت بهره‌بردار این پردیس و به حالت تعلیق درآوردن این مجموعه سینمایی از ادامه تعطیلی پردیس سینماییی باغ کتاب اشاره و از آن انتقاد کرده است.
هرچند هاشم میرزاخانی شکایت از پردیس سینماییی مجموعه باغ کتاب را تکذیب کرده اما تعطیلی این پردیس بزرگ سینمایی نشان می‌دهد شرایط فعالیت این مجموعه موکول به رسیدگی شکایت از بهره‌بردارانش است.
میرزاخانی در توضیح شکایت از پردیس باغ کتاب به ایرنا گفته: «پیمانکار، قراردادی با مجموعه شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری بسته بود که موعد آن به پایان رسیده است؛ اما این سازمان بنابر دلایلی تخلیه نمی‌کردند که مجموعه حقوقی و بازرسی شهرداری پیگیری کردند و ظاهرا حکم تخلیه آن گرفته شده است که البته من از آن بی‌اطلاع هستم.»
به هرحال علاوه بر بی‌استفاده ماندن سالن‌های سینمایی پردیس باغ کتاب جشنواره فیلم فجر هم از ظرفیت سالن‌های این پردیس سینمایی محروم مانه است.
سایت «بازسازی سینما» در پایان گزارش خود از عملکرد میرزاخانی نوشته است:‌ «این در حالیست که میرزاخانی در ادامه سخنانش می‌افزاید: از کار خدمت در سینما فراغتی حاصل نخواهد شد و همچنان در خدمت سینما خواهم بود! در سینماشهر خدمت خواهم کرد و امیدوارم در راستای اعتلای فرهنگ و هنر قدمی برداریم و خاطرات خوشی از ما بجا بماند!»

میرزاخانی که در جمع مدیران فعلی سازمان سینمایی به مدیرعاملی موسسه سینماشهر منصوب شده، اما هنوز به اندازه کافی روی صندلی این موسسه جابجا نشده تا بتوان عملکردش را مورد بررسی قرار داد اما آنچه مسلم است با توجه به شکل و شمایل مدیریتی او در مسئولیت‌های سابقش می‌توان از هم اینک جشم‌اندازی از نوع و شکل مدیریتش را پیش‌بینی کرد، هر چند زمان زود می‌گذرد و می‌توان برای بررسی دایره عملکرد این مدیر، انتظار کشید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *