تقدیر توسط جوایز لومیر ۲۰۲۲؛ تجلیل از کارگردان «تل‌ماسه»

17:11

دنی ویلنوو جایزه هارولد لوید را از جوایز لومیر ۲۰۲۲ دریافت می‌کند.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، دنی ویلنوو فیلمساز کانادایی با دریافت جایزه «هارولد لوید» برای فیلمسازی، در جوایز لومیر فرانسه تجلیل می‌شود.
این تجلیل در دوازدهمین دوره اهدای جوایز لومیر که یکم فوریه برگزار می‌شود، صورت می‌گیرد.
فیلم «تل‌ماسه» ویلنوو که با اقتباس از داستان علمی تخیلی فرانک هربرت ساخته شده و تحسین منتقدها را به همراه داشته است، در گیشه سینماهای جهان نیز موفق ظاهر شد. این فیلم یکی از امیدداران فصل جوایز سینمایی امسال است.
از دیگر فیلم‌هایی که توسط ویلنوو ساخته شده‌اند می‌توان از «ورود» یاد کرد که وی برای آن نامزدی بهترین کارگردانی اسکار را کسب کرد. «پلی‌تکنیک»، «ویران‌شده»، «زندانیان»، «دشمن»، «سیکاریو» و «بلید رانر ۲۰۴۹» از دیگر فیلم‌های وی هستند.
سوزان لوید نوه هارولد لوید و رییس بنیاد هارولد لوید با تاکید بر اینکه پدربزرگش در بیش از ۲۰۰ فیلمی که در آنها نقش‌آفرینی کرد به استفاده از تیم خلاق و جدیدترین تکنولوژی‌ها برای فیلمسازی تاکید داشت و به همین دلیل هم میلیون‌ها هوادار در سراسر جهان داشت، افزود وی پیشتاز کارگردان‌های صف‌شکن و خلاق بوده است. وی گفت: می‌دانم اگر او زنده بود از اینکه دنی ویلنوو امسال جایزه‌ای را که به یاد وی اهدا می‌شود دریافت می‌کند خوشحال می‌بود.
جوایز لومیر که از جمله نخستین جوایز فصل هستند، با رای حدود ۱۳۰ نماینده بین‌المللی از ۴۰ کشور اهدا می‌شوند و معادل فرانسوی گلدن گلوب شناخته می‌شوند. این جایزه سینمایی فرانسوی هر سال توسط «آکادمی لومیر» به بهترین‌های صنعت سینما که به زبان فرانسوی باشند، اهدا می‌شود.
این جایزه در سال ۱۹۹۶ ایجاد شده و مراسم آن در پاریس برگزار می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *