10:52

نمایش عکس های مهدی صالحی به مناسبت بزرگداشت بیست و هفتمین سالگرد فاجعه نسل کشی سربرنیتسا در بوسنی و هرزگوین.
به گزارش روابط عمومي فرهنگسرای نیاوران، ۲۰ تیر ماه در گالري شماره ۱ فرهنگسراي نياوران، نمایشگاه عکس “سنگ‌های سفید و قلب‌های نا آرام”به مناسبت بزرگداشت بیست و هفتمین سالگرد فاجعه نسل کشی سربرنیتسا در بوسنی و هرزگوین به معرض نمایش در خواهد آمد.
مهدی صالحی متولد ۱۳۵۷ تهران است، وی فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت بوده و به عنوان عکاس، گرافیست و کارشناس سینما دارای فعالیت فرهنگی- هنری است. صالحی بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ به عنوان کارشناس رایزنی فرهنگی سفارت ج.ا.ایران در کشور بوسنی و هرزگوین حضور داشته و در این مدت توانسته مجموعه عکس هایی از طبیعت و آداب و رسوم مردم بوسنی و هرزگوین تهیه نماید.
یکی از مجموعه عکس های تهیه شده در موضوع حادثه قتل عام مردم مسلمان سربرنیتسا و برنامه تشییع اجساد تازه یافت شده و حضور در راهپیمایی مارش میرا در کشور بوسنی می باشد و شامل تصاویری از جلوه های مختلف این مراسم و شکل و شمایل ظاهری و روند برنامه ها و جزئیات آن و نیز واکنش ها و احساسات هزاران انسان مصیبت زده و داغدار می باشد که هنوز پس از گذشت سال ها از این جنایت، نتوانستند آن را فراموش کنند.
در این نمایشگاه، ۵۰ تصویر منتخب از مراسم برگزار شده در بزرگداشت شهدای سربرنیتسا و نمادها و مکان‌های مرتبط با آن که در خلال سال های حضور در بوسنی و هرزگوین عکاسی شده به معرض نمایش گذاشته می شود و همچنین به صورت همزمان در کشور بوسنی و هرزگوین نیز با نمایش ۲۵ عکس برگزار خواهد شد.
آنچه الهام بخش انتخاب نام این نمایشگاه شده، غم و اندوه حاصل از دیدن این نسل کشی و مظلومیتی است که بر این ملت مسلمان رفته و نیز تداوم این مظلومیت و اینکه آنچه در این شهر به وفور قابل مشاهده است، فقط و فقط گورستان و قبرهای پوشیده از سنگهای سفیدی است که نشان دهنده مسلمان بودن صاحبان این قبور است.
این نمایشگاه روایتی عاشقانه از مادران، همسران و فرزندان درگذشتگانی است که خانواده آنان هنوز نتوانسته‌اند یاد عزیزان خود را فراموش کنند و هر ساله به رغم سختی‌های طاقت فرسای مسیر صلح، برای حضور در این مراسم، گرمای سوزان و ناهمواری راه را به جان می‌خرند.
گفتنی است مراسم گشایش این رویداد ۲۰ تیرماه ساعت ۱۰ صبح با حضور رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سایر مسئولین برگزار خواهد شد.
علاقه مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند از ساعت ۱۰ تا ۱۹ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند، لازم به ذکر است که این نمایشگاه تا ۲۱ تیرماه ادامه خواهد داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *