13:57

یک نویسنده آمریکایی رمان «۱۹۸۴» جورج اورول را از زاویه دید جولیا، شخصیت زن داستان، روایت خواهد کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از گاردین، وصی جورج اورول، رمان‌نویس معروف انگلیسی، با روایت رمان ضدآرمانشهری ۱۹۸۴ از زاویه دید زنی که با شخصیت اصلی داستان رابطه عاشقانه غیرقانونی برقرار می‌کند، موافقت کرد. رمان جدید که جولیا نام دارد توسط ساندرا نیومن (Sandra Newman)، نویسنده تحسین شده آمریکایی، نوشته خواهد شد.
ظاهرا وارثان اورول مدت‌ها دنبال نویسنده‌ای بودند که داستان جولیا را روایت کند تا این که سروکله نیومن پیدا شد. این نویسنده قبلا به فهرست نامزدهای اولیه جایزه ادبیات داستانی زنان و جایزه رمان اول روزنامه گاردین راه یافته بود و بنابراین انتخاب مناسبی به نظر می‌رسید.
آنطور که اورول در رمان درباره شخصیت جولیا می‌نویسد: وی از بسیاری جهات تیزبین‌تر و دقیق‌تر از وینستون بوده و بسیار کمتر از او در برابر پروپاگاندای حزب آسیب‌پذیر است. وی وقتی به وینستون گفت در مدت مراسم دو دقیقه نفرت سخت‌ترین کار برایش این است که از خنده روده بر نشود، حسادت او را برانگیخت. جولیا تنها زمانی آموزه‌های حزب را زیرسوال برد که بر زندگی خودش تاثیر گذاشتند. او برخی اوقات آماده بود افسانه رسمی را بپذیرد صرفا به این دلیل که تفاوت میان حقیقت و دروغ برایش اهمیتی نداشت.
بیل همیلتون، مجری ادبی عمارت اورول، می‌گوید: دو پرسش بی پاسخ در رمان اورول وجود دارد یکی این که جولیا در وینستون چه می‌بیند و دوم این که وی چطور راه خود را در سلسله مراتب حزب باز می‌کند. ساندرا (در این روایت جدید) به زیر پوست دنیای برادر بزرگ می‌خزد آن هم به روشی متقاعدکننده که هم به داستان اصلی وفادار است و هم روایت متفاوتی را ارائه می‌دهد که مکمل خود رمان خواهد بود.
این پروژه از سوی ریچارد بلر، پسر جورج اورول، نیز تایید شده است.
ساندرا نیومن نوشتن جولیا را پس از رمان مردان (The Men) آغاز کرده است. این رمان روایتگر رویدادهایی است که به دنبال ناپدید شدن تمام انسان‌هایی که کروموزوم ایگرگ دارند از روی زمین، اتفاق می‌افتد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *