16:30

«موبایل ۱۰۱ – داستان نوکیا» عنوان مجموعه‌ای است که ظهور و سقوط دراماتیک این شرکت تولید تلفن همراه فنلاندی را به تصویر می‌کشد.
به گزارش ایرنا، مجموعه Mobile ۱۰۱, a Nokia Story را که توسط شرکت Rabbit Films تولید شده، دیزنی پلاس و والتر پرزنتز برای پخش در مناطق مختلف، خریداری کرده‌اند. این مجموعه شش قسمتی که چگونگی تبدیل شدن یک شرکت کوچک فنلاندی تولید کننده لاستیک و تایر به بزرگترین تولیدکننده موبایل جهان در آغاز قرن بیست و یکم به تصویر کشیده، با برند شرکت تولیدکننده خود در بازارهای بین‌المللی حضور دارد.
داستان نوکیا توسط دیزنی پلاس ایتالیا، هلند و بلژیک و در عین حال از سوی Walter Presents برای نمایش در انگلیس و ایرلند خریداری شده است. همچنین RUV Iceland فصل یک این مجموعه را خریداری کرده است.
این مجموعه که در اصل توسط پخش کننده فنلاندی MTV۳ و پخش کننده CMore برای سوئد، دانمارک و نروژ سفارش داده شده بود، نخستین بار در سال ۲۰۲۲ تحسین منتقدان و تجار را به دنبال داشت.
نوکیا ۱۰۱ به نویسندگی و کارگردانی ماریت لالی – Maarit Lalli، از دیدگاه وکلا، مهندسان و مدیریت اجرایی به چگونگی تغییر نوکیا از یک شرکت تولید لاستیک به تولیدکننده موبایل در دهه ۱۹۹۰ می‌پردازد.
در این مجموعه، بازیگرانی چون سامپو سارکولا، کریستو سالمینن، رافائل ادهولم، امیل کیلستروم، آکو سیپولا و ساتو-توولی کارهو ایفای نقش می‌کنند.
از جمله بازیگران جهانی که در مجموعه داستان نوکیا ظاهر شده‌اند می‌توان به آدام باند، جاناتان هاربو و کارمن گلوریا پرز اشاره کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *