14:40

«کریستوفر نولان» در همکاری با ستاره سریال «پیکی بلایندرز»، فیلمی درباره پدر بمب اتم می‌سازد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع‎‌رسانی ورایتی، کریستوفر نولان فیلمساز معروف هالیوودی قصد دارد فیلمی درباره جی. رابرت اوپنهایمر فیزیکدان آمریکایی و نقش او در ساخت اولین بمب اتم جهان بسازد و مذاکره در این باره را با استودیوهای بزرگ فیلمسازی آغاز کرده است.

چند فیلم آخر نولان همگی در همکاری با استودیوی برادران وارنر ساخته شدند اما تصمیم وارنرمیدیا برای اکران همه فیلم‌های سال ۲۰۲۱ خود در سرویس پخش اینترنتی اچ بی او مکس، این کارگردان را آزرده خاطر کرد. هرچند فیلم انگاشته (تنت) جدیدترین ساخته وی از این قاعده مستثنی بود و به طور انحصاری در سینماها اکران شد. انگاشته در وسط همه‌گیری کرونا و زمانی که سینمادوستان هنوز چندان نسبت به حضور در سینماها مطمئن نبودند و هیچ واکسنی برای این ویروس وجود نداشت، اکران شد. این فیلم در مجموع ۳۶۳ میلیون دلار فروش کرد اما به گفته صاحب نظران اگر در دوران کرونا اکران نشده بود، خیلی بیشتر می‌فروخت. با وجود این، نولان پس از انگاشته با چند استودیو درباره یک پروژه جدید به مذاکره پرداخت و روشن کرد دوست دارد فیلم‌هایش به صورت اختصاصی در سینماها اکران شوند نه سرویس‌های استریم.

بنابراین علاقه‌مندان به همکاری با این کارگردان فرض را بر این گذاشتند که پروژه سینمای اوپنهایمر نیز همین شرط را خواهد داشت. هرچند این به معنای حذف سرویس‌های استریم از میز مذاکره نیست چون به عنوان نمونه، شرکت نتفلیکس که غول صنعت پخش اینترنتی فیلم و سریال است فیلم‌های آتی خود از جمله دست خدا و بالا را نگاه نکن را به صورت اختصاصی در سینماها اکران خواهد کرد. اسکات استوبر رئیس بخش فیلم‌ نتفلیکس نیز در ماه ژوئیه (تیر- مرداد ۱۴۰۰) در گفت‌وگو با ورایتی گفته بود می‌خواهد با نولان فیلم بسازد.

به گزارش ددلاین، کیلیان مورفی هنرپیشه فیلم‌های دانکرک و تلقین در فیلم نولان درباره پدر بمب اتم بازی خواهد کرد. این بازیگر ایرلندی در فیلم‌های بتمن آغاز می‌کند و شوالیه تاریکی نیز با نولان همکاری کرده بود. به نقل از یکی از منابع خبری، حضور مورفی در این فیلم قطعی شده اما این که چه نقشی را بازی خواهد کرد هنوز معلوم نیست.

اوپنهایمر معروف به پدر بمب اتمی سرپرستی آزمایشگاه ملی لس آلاموس را برعهده داشت، آزمایشگاهی که در آن بمبی که به جنگ جهانی دوم پایان داد، ساخته شد. نقش او در ساخت نخستین بمب اتمی جهان در فیلم مرد چاق و پسر کوچولو (۱۹۸۹) به کارگردانی رولند جافه جلوی دوربین رفت اما این فیلم در گیشه شکست خورد و نقدهای منفی زیادی دریافت کرد. اوپنهایمر در نهایت نسبت به نقشی که در ساخت بمب اتم داشت دچار عذاب وجدان شد و با توسعه بمب هیدروژنی مخالفت کرد چیزی که به قیمت از دست دادن شغلش تمام شد.

فیلم جدید نولان به بودجه‌ای بالای ۱۰۰ میلیون دلار نیاز دارد و این که این فیلم یک درام مناسب رده سنی بزرگسالان است، جذابیت آن را برای استودیوها کمتر کرده است، با این حال تقریبا تمام استودیوهای بزرگ هالیوودی برای مذاکره در باب همکاری در ساخت این فیلم صف کشیده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *