18:03

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در مورد جلسه کمیسیون فرهنگی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (سه‌شنبه، ۲۳ شهریور) گفت: از وزیر محترم خواستیم برنامه‌های وزارتخانه کمّی و قابل ارزیابی باشد تا امکان رصد اقدامات وزارتخانه مسیر شود.
به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از ظهر سه‌شنبه ۲۳ شهریور، میهمان کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بود و به تشریح بخش‌هایی از برنامه‌های خود پرداخت.
سید علی یزدی‌خواه در گفت‌وگو با ایرنا درباره جزییات جلسه روز سه شنبه اظهار داشت: وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به دعوت کمیسیون فرهنگی به این کمیسیون آمدند. در این جلسه درباره برنامه‌های فرهنگی و هنری که قرار است عملیاتی شود بحث و بررسی داشتیم. آقای اسماعیلی گزارش‌هایی را ارائه دادند و قرار شد هر چند ماه یک بار این جلسه تکرار شود.
وی با بیان این که اعضای کمسیون فرهنگی همه تلاش خود را برای موفقیت حداکثری وزیر به کار خواهند بست توضیح داد: از وزیر محترم خواستیم برنامه های وزارتخانه به صورت کمی و قابل ارزیابی باشد تا امکان رصد اقدامات وزارتخانه مسیر شود.
نماینده مردم تهران اهتمام به تولید محتوا در حوزه دیجیتال و فضای مجازی را یکی از خواسته‌های کمیسیون فرهنگی عنوان کرد و افزود: تولید محتوای نظام و کشور و انقلاب بر عهده وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی است. با توجه به گسترگی فضای مجازی و مخاطب حداکثری آن در این عرصه باید تلاش صورت بگیرد. بنیاد بازی های رایانه ای زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت دارد و ارشاد می‌تواند یکی از نقش آفرینان خوب در حوزه فضای مجازی باشد. الان وزارتخانه در حوزه‌های فرهنگی، هنری، سلامت و تفریح تولید محتواهایی دارد و نمایندگان درخواست تعمیق و گسترش این تولید را دارند.
همچنین وضع معیشتی هنرمندان و اهالی سینما و تئاتر که در دوران کرونا با آسیب‌هایی مواجه شدند باید مورد توجه قرار گیرد تا آنها از مساعدت های دولت بیشتر برخوردار شوند. وزیر محترم یادآور شدند در این زمینه اقداماتی را شروع کرده‌اند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نگاه ویژه به فعالیت‌های قرآنی را ضروری خواند و گفت: قرآن کتاب آسمانی و بهترین راهنمای ماست. در این جلسه درباره نمایشگاه‌ها و مسابقات قرآنی و کانون های قرانی مساجد بحث های مختلفی شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جلسه با اعضای کمیسیون فرهنگی توضیحاتی از برنامه عملیاتی خود در پنج بخش ارائه و یادآور شد که جزیئات آن به زودی در اختیار اعضای کمیسیون فرهنگی قرار می‌گیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *