17:37

فیلم «قهرمان» ساخته «اصغر فرهادی» در سی‌ویکمین جشنواره فیلم کلن به نمایش درمی‌آید.
به گزارش ایرنا به نقل از سایت رسمی جشنواره فیلم کلن، سی ویکمین دوره از این رویداد سینمایی از ۲۱ تا ۲۸ اکتبر ۲۰۲۱ (۲۹ مهر تا ۶ آبان) برگزار می‌شود تا بار دیگر مهمترین جریان‌های سینمایی و آثار برجسته روز سینما را در ویترین بگذارد.
در این ویترین پاییزی، قهرمان اصغر فرهادی نیز به نمایندگی از سینمای ایران حضور دارد. این فیلم در نخستین نمایش جهانی خود در بخش رقابتی جشنواره فیلم «کن» جایزه بزرگ هیات داوران را از این رویداد سینمایی دریافت کرد و پس از نمایش در جشنواره تلوراید و دعوت به جشنواره‌هایی چون جشنواره فیلم لندن، زوریخ، مونت کلر، بوسان و ویترین پاییزه جشنواره بین‌المللی فیلم میامی، حالا قرار است در جشنواره کلن در کنار فیلم‌هایی چون بندتا، آنت، گاو و لئوناردوی گمشده روی پرده نمایش بدرخشد. قهرمان ۲۴ و ۲۵ اکتبر (۲ و ۳ آبان) در فیلم پالاست یا کاخ فیلم کلن به نمایش درخواهد آمد.
در فیلم قهرمان سرنوشت، ۱۷ سکه طلا را کف دست مرد بدهکاری به نام رحیم می‌گذارد اما وی پس از پی بردن به آن که این سکه‌ها برای بازپرداخت بدهی و آزادی از زندان کافی نیستند تصمیم می‌گیرد آنها را به صاحب اصلیشان برگرداند. این اقدام فداکارانه از رحیم در شبکه‌های اجتماعی یک ستاره می‌سازد اما ….
قهرمان با بازی امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدر عرفایی، سارینا فرهادی و جمعی از بازیگران بومی شیراز تصویری پرجنب و جوش از شهر شیراز به نمایش می‌گذارد و آن را با نقد اجتماعی همراه می‌کند. فرهادی در این فیلم ساده، یک حکایت اخلاقی پیچیده را با تعلیقی ملموس تلفیق می‌کند.
آنطور که در توضیحات جشنواره کلن درباره قهرمان آمده، اصغر فرهادی در این فیلم بار دیگر نشان داد که یکی از قدرترین انسان‌گرایان تاریخ سینماست.
پروانه نمایش فیلم قهرمان دیروز (۶ مهر) صادر شد، این فیلم اواسط پاییز در سینماهای ایران اکران خواهد شد. کمپانی آمازون نیز قهرمان را از هفتم ژانویه ۲۰۲۲ (۱۷ دی ۱۴۰۰) در سینماهای آمریکا اکران می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *