9:24

فیلم «دیوار چهارم» اثر محبوبه کلایی در بخش مسابقه فیلم کوتاه پرسپکتیو جشنواره انسی فرانسه به نمایش در می‌آید.
به گزارش ایرنا، جشنواره انسی میعادگاه حرفه‌ای صنعت انیمیشن و برنامه ویژه مخاطبینش به مرجعی جهانی در حوزه سینمای انیمیشن بدل شده است.
در این دوره از جشنواره قرار است در بخش مسابقه فیلم کوتاه پرسپکتیو جشنواره انسی فرانسه فیلم دیوار چهارم ساخته محبوبه کلایی به نمایش درآید.
در خلاصه داستان انیمیشن ۱۰ دقیقه‌ای دیوار چهارم آمده است: «آرزو، خیال و خواسته‌هایش در یک آشپرخانه کوچک خلاصه شده؛ پسرک لکنتی آنجا مشغول بازی است.»
محبوبه کلایی درباره این انیمیشن توضیح داد: در فرآیند ساخت «دیوار چهارم» به واسطه ترکیب تکنیک‌های انیمیشنی با فیلم زنده امکانات بیانی مدیوم انیمیشن را از نو شناختم. دلیل آن ابعاد یک به یک و واقعی فضای فیلم بود که باعث شد حین کار خود من هم به یک عنصر انیمیشنی تبدیل شوم و فیلم را بیشتر به یک تجربه و لحظه به خصوص نزدیک ببینم. در کنار این ویژگی‌های تکنیکی فنی که فرم بیانی اثر را ساختند، معنای منسجم فیلم و تناسب آن با تکنیک‌های انتخابی منجر به شکل‌گیری شیوه متفاوتی از روایت شد.
کلایی نویسندگی، کارگردانی، انیمیت، تصویربرداری، ساخت مدل و تدوین فیلم را بر عهده داشته و حسین قورچیان نیز، طراحی و ترکیب صدای این اثر را انجام داده است.
وی متولد شهر قم، انیماتور، فیلمساز، طراح گرافیک و کارگردان فیلم‌های انیمیشن کوتاه و تجربی و فارغ‌التحصیل دانشگاه هنر تهران است. او سال ۲۰۱۹ نیز در جشنواره انیمیشن زاگرب حضور داشته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *