23:28

فیلم کوتاه «آپارات» به دو جشنواره خارجی راه یافت.
به گزارش رسیده، فیلم کوتاه «آپارات» به نویسندگی و کارگردانی حسن نجم‌آبادی در ادامه حضورهای بین‌المللی خود به یازدهمین جشنواره Gold Coast آمریکا و یازدهمین باشگاه نمایش جشنواره Cinekid هلند راه یافت.
جشنواره Gold Coast (ساحل طلا) که اولین نمایش آمریکایی «آپارات» محسوب می‌شود در سال 2011 راه‌اندازی شده است و تاکنون میزبان ستارگان متعدد هالیوود از جمله ایزابلا روسلینی، هیو گرانت، ادوارد برنز، باز لورمن، بروس درن، لو دایموند فیلیپس، فیلیسیا رشاد، پل سوروینو و… بوده است.
این جشنواره هر ساله با هدف تأثیر هنر و سینما از 10 تا 17 اکتبر در نیویورک برگزار می‌شود.
«آپارات» همچنین در یازدهمین باشگاه نمایش جشنواره Cinekid هلند نیز حضور دارد. باشگاه نمایش Cinekid یک پلتفرم آنلاین فقط برای متخصصان حرفه‌ای فیلم از سرتاسر جهان از جمله شبکه‌های تلویزیونی ( YLE,BBC,HRT,RAI,KIKA,VRT,ZDF,NRK,SVT,BNT,NDR,PAKApaka ,PBS kids و..)، پخش‌کننده‌های حرفه‌ای فیلم و مدیران جشنواره‌های (برلیناله، زلین، جیفونی، باف، جونیور فست، باستر، و…) است.
باشگاه نمایش Cinekid با در اختیار قرار دادن مجموعه‌ای از بهترین فیلم‌های کودک و نوجوان برای مهمانان خود که هر ساله بیش از ۵۰۰ متخصص حرفه‌ای فیلم از بیش از ۴۰ کشور دنیا خواهند بود فیلم‌ها را هر ساله از 13 اکتبر تا 31 دسامبر در یک پلتفرم کاملا خصوصی و رمزگذاری شده برای این متخصصان به نمایش می‌گذارد.
فیلم کوتاه «آپارات» پیش از این در شانزدهمین جشنواره باتومی گرجستان، هشتمین جشنواره تک شاخ روسیه، سی و چهارمین جشنواره کودک و نوجوان اصفهان پذیرفته شده و همچنین توانسته جایزه بهترین فیلم کوتاه درام از جوایز بین‌المللی رم ایتالیا را از آن خود کند.
«آپارات» داستان شش پسر نوجوان است که در یک روستای دور افتاده تصمیم می‌گیرند برای اجاره یک آپارات هشت میلیمتری از یک دوره‌گرد در آغل‌های روستا کارگری کنند تا پول مورد نیاز خود را برای اجاره آپارات مهیا کنند.
مهدی قلی‌زاده، ابراهیم نجم‌آبادی، عماد محبی، ابوالفضل نجم‌آبادی، امیر نجم‌آبادی، امیرمحمد نجم‌آبادی، محمدرضا نجم‌آبادی، زری نجم‌آبادی و مهدی رضایی در این فیلم کوتاه به ایفای نقش پرداخته‌اند.
سایر عوامل فیلم کوتاه «آپارات» عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: عرفان احتشامی، صدابردار: مرتضی عظیمی، تدوین و صداگذاری: پیمان شاه‌محمدی، اصلاح رنگ و نور: فربد جلالی، دستیار کارگردان: وحید سواری‌زاده، برنامه‌ریز: امین سواری‌زاده، منشی صحنه: آریانا جوکار، فیلمبردار: محسن سلطانی، مدیر تولید: علی نجم‌آبادی، مجری طرح: کمپانی مستقل مورچه، دستیاران فیلمبردار: ترانه حامدی، علی رضایی و عارف قلی‌زاده، مدیر تدارکات: حجت نجم‌آبادی، طراح پوستر: پارسا ماندگاریان، مترجم: حسن شرف‌الدین، پشتیبانی فنی: پارس لنز و سینمامکس، عکاس: محدثه محمدی، مشاور رسانه‌ای: آزاده فضلی، تهیه‌کننده: حسن نجم‌آبادی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *