14:28

پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در بخش بین‌الملل پنجمین جشنواره دانشجویی خوارزمی با معرفی حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی به مخاطبین بین‌الملل، به ارائه پژوهش‌های علمی این مرکز پرداخت.
به گزارش روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در این جشنواره که کشورهای عراق، هند، پاکستان، افغانستان و سوریه نیز شرکت داشتند بخش‌های مختلفی از پژوهشگاه به همت مرکز معرفی فرهنگی این مرکز دستاوردهای پژوهشی خود را ارائه دادند.
نمایشگاه عکسی با موضوعات مختلفی همچون «آیین برف‌چال آب‌اسک پلور مازندران» و «همیاری در کوهپایه برکت کرمانج‌های خراسان رضوی» از بهمن رحیمی، «حمل و نقل سنتی هزاوه استان‌ مرکزی» و « آیین جوی‌مالی تکاب آذربایجان غربی» از پرویز فیضی، «ابریشم کشی گیلان، فن‌آوری پرورش کرم ابریشم گیلان و پیله‌کشی کرم ابریشم گیلان» از بابک صدیقی، «ماهیگیری ، دامداری و ساخت قایق در شادگان خوزستان» از آثار فرهاد ورهرام توسط پژوهشکده مردم‌شناسی برپا و طی آن بازدید کنندگان با فرهنگ‌های مختلف کشور آشنا شدند.

در بخش دیگری از این نمایشگاه، پوشاک اقلیم‌ها و قومیت‌های مختلف ایران همچون «پوشاک بلوچی از سیستان و بلوچستان»، «پوشاک ایل قشقایی از استان فارس»،«پوشاک قوم لراز استان لرستان»،«پوشاک عروس بختیاری»،«پوشاک ابیانه از استان اصفهان»و«پوشاک ماکو از استان آذربایجان‌غربی» توسط پژوهشکده مردم‌شناسی به نمایش درآمد.
در بخش جذاب این جشنواره سعید سالکی هنرمند گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری به ساخت ظروف ظریف و زیبای سفالی و معرفی این هنر به مخاطبان پرداخت.
پوستر‌های پژوهشی از اقدامات علمی پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار فرهنگی تاریخی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در بخش دیگری از جشنواره به نمایش گذاشته شد.
«پژوهش پیرامون سفالینه‌های زرین‌فام ایرانی طرح پیشران پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی- فرهنگی فاطمه علیمیرزایی و غلامرضا رحمانی» و «بررسی پتروگرافی سفال‌های زرین‌فام جرجان از فاطمه علیمیرزایی، ایرج بهشتی، محمد مرتضایی و داود آقا علی‌گل به زبان‌های فارسی و انگلیسی» از نمونه‌های ارائه شده در این جشنواره بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *