نگاهی به ساخته آرین وزیردفتری

20:40

بانی فیلم: امروز سه شنبه ششم سپتامبر اولین نمایش «بی رویا» ساخته آرین وزیردفتری در بخش (افق‌های متمم) برای منتقدین نشان داده شد.
این اثر در روزهای آینده در چندین نوبت در سالن‌های دیگر برای تماشاگران و یک باره‌ هم با حضور عوامل مثل کارگردان و… به نمایش در خواهد آمد.
ماجرای این فیلم مربوط زن جوانی به نام رویاست که قرار است به همراه شوهرش که همه کارهای خود را انجام داده‌اند ‌و بسیار هم یکدیگر را دوست دارند، در روزهای آینده راهی سفر به اروپا – دانمارک – شوند اما یک شب، هنگامی که رویا با اتومبیل خود به خانه برگشته ، با دختری جلو منزل خود روبرو می‌شود که ناگهان به زمین می‌افتد واز هوش می‌رود. آن دختر گویی از خانواده (به نوعی به شکل سمبلیک، از گذشته خود) فرار کرده و مچ دستش زخمی است. او در ضمن چیزی به یاد نمی‌آید. این زوج درگیر وضعیت این دختر جوان می‌شوند تا راهی برای او بیابند و وی را به خانواده‌اش بازگردانند، اما در این بین زندگی خودشان هم با مشکلات گوناگون گره می‌خورد… رفته رفته این دختر هویت آن دیگری را در این ماجرا تصاحب می‌کند و شوهر «بی رویا» می‌شود…
آرین وزیردفتری که سناریست خوبی بوده است در اولین فیلم خود درباره «خاطرات و حافظه» دلمشغولی خود را از ورای فیلمی شیک ‌و پیک، و با استیل کمی از مد افتاده، (مدل هیچکاکی و گاه بیضایی وار سالها پیش)، ماجرا را به پیش می‌برد.
در سناریو که ضعیف به نظر می‌رسد، بارها ‌بارها برای تماشاگران فیلم اطلاعات تکرار می‌شود. این وضعیت فیلم را کشدار و خسته کننده کرده، به صورتی که اولین تجربه وی در مقام کارگردانی را تا حدی ناامید کننده نشان می‌دهد و چه حیف!
اما جدا از این، عوامل تکنیکی خوبی مثل فیلمبرداری در فیلم به کار گرفته شده که می‌تواند از امتیازات فیلم به شمار بیاید.

1 دیدگاه

  • سلام این یک حقیقت است که خیلی از ادمها باعشقشان زندگی نمی کنند ودچار تکرار وروزمره گی هستند وشرایط موجود باعث مهاجرت خیلی ها میشود وبعضی ها هم به ارزوها و رویا هایشان نمیرسند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *