18:46

مراسم بزرگداشت «رضا رویگری» هنرپیشه و خواننده پیشکسوت ایرانی که در بستر بیماری به‌سر می‌برد در پردیس سینمایی هروی برگزار شد.
به گزارش فارس، مراسم بزرگداشت «رضا رویگری» هنرپیشه و خواننده پیشکسوت ایرانی که در بستر بیماری به‌سر می‌برد برگزار شد.
این مراسم در حالی برگزار شد که هنرمند چند وجهی سینما و موسیقی کشورمان که در شرایط جسمانی وخیمی به‌سر می‌برد، با کمک همراهان در این رویداد حضور یافت.

بزرگداشت هنرپیشه «عقاب‌ها» با اجرای سالار عقیلی خواننده شناخته شده موسیقی ایرانی آغاز شد و عقیلی پس از اجرا از زحمات رضا رویگری در زمینه هنری و خلق آثاری ماندگار در حوزه موسیقی و سینما و تلویزیون قدردانی کرد.
در ابتدای این مراسم محمدعلی نجفی رئیس هیات مدیره خانه سینما روی صحنه آمد و گفت: من به عنوان رئیس هیات مدیره خانه سینما از همه شما سپاسگذارم که به این مراسم تشریف آوردید.نیم قرن قبل سال ۱۳۴۹ که دانشجو بودم و مشتاق نمایش و سینما، شنیدم که خجسته کیا نمایشی مذهبی را اجرا خواهد کرد. با اشتیاق رفتم‌. عبادتی بر زندگی منصور حلاج. اولین بار رضا رویگری جوان را دیدم که با صدایی رسا منطق الطیر حلاج را می‌خواند.
وی ادامه داد: گفتند او از بچه‌های تجریش است. خانم خجسته‌کیا یکی از برجسته‌ترین هنرمندان ایران است و ایشان ارادت ویژه‌ای به رضا رویگری داشت.
وی افزود: چند سال بعد در کارگاه نمایش، گلدونه خانم را با بازی رضا رویگری دیدم. این دو نمایشنامه مُدرن بودند. نمایش‌هایی که بازیگران روح و جسمشان را توامان در مقابل تماشاگران به نمایش می‌گذاشتند. در ادامه مش رحیم را دیدم. ناگهان هذا حبیب‌الله… رضا رویگری در این نمایش سوره الرحمان را با صدایی زیبا و جذاب خواندند. جوانی که با تمام وجودش هنر و بازیگری را تجربه کرده است. امیدوارم سایه رضا رویگری همچنان بر سر ما باشد.

محسن شایانفر تهیه کننده حوزه سینما دیگر سخنران این مراسم بود. شایانفر در صحبت‌هایش گفت: خوانندگی‌اش را شنیده بودیم و در بازیگری هم بهترین بود. در نمایش حلاج بیشتر رضا رویگری را شناختم. بسیار بازیگر خوش قدم و فروتنی بود. در فیلم سینمایی «ماه عسل» دنبال رضا رویگری بودم. شب فیلمنامه را به او دادم و خواند و فردا صبح سر ضبط رفتیم.
در ادامه مراسم، مستندی از زندگی رضا رویگری به روایت کیهان ملکی هنرپیشه سینما و تلویزیون به نمایش گذاشته شد که در آن تمام دوران فعالیت هنری رویگری از زبان خودش به صورت صمیمی و در منزلش روایت و به تصویر کشیده شده بود. رضا رویگری که در این فیلم همسرش را در کنارش داشت از کمک های بی دریغ و شبانه روزی همسرش خانم «تارا کریمی» صحبت کرد که چگونه در این سالها با تمام سختی های بیماری کنار آمده و مشکلات را با عشق به جان خریده است.
در بخش بعدی برنامه سالار عقیلی آخرین اجرای خود را تقدیم به رضا رویگری به صحنه برد. پس از اجرای موسیقی، مراسم با تجلیل از این هنرمند که در شرایط جسمی نامساعدی به سر می برد، به پایان رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *