12:27

نشست مالکیت فکری با محوریت مد و مشاغل خلاق با همکاری معاونت فناوری و کاربردی‌سازی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود.
به گزارش روابط‌ عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، در این نشست که ۱۱ مردادماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ برگزار می‌شود سعی بر آن است که به اهمیت و جایگاه مالکیت معنوی پرداخته شود.
یوسف قاسمی مشاور حقوقی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس هیئت‌مدیره داد فلامینگو و امضانو، ساناز جوادی مشاور اداره مالکیت فکری اتحادیه اروپا و مشاور آژانس‌های تخصصی سازمان ملل و میترا امین‌لو دبیر انجمن مدیریت فناوری و نوآوری ایران در این نشست سخنرانی می‌کنند.
آشنایی با روند مالکیت فکری درجوامع بین المللی و ایران، آشنایی با نقش مالکیت فکری در توسعه پایدار و صادرات، آشنایی با تاثیر مالکیت فکری بر توسعه اقتصادی، آشنایی با مدیریت دارایی‌های فکری و شبکه‌سازی شرکت‌کنندگان و اساتید مالکیت فکری از اهداف این نشست است.
مالکیت فکری به حقوقی گفته می‌شود که به صاحبان آن حق بهره‌وری از فعالیت‌های فکری و ابتکاری انسان را می‌دهد و ارزش اقتصادی و قابلیت دادوستد دارد اما موضوع آن شیء معین مادی نیست. حقوق پدیدآورندگان آثار ادبی یا هنری یا مالکیت ادبی و هنری معروف به حق مؤلف یا حق تکثیر، حق اختراع، حقوق بر مشتری مانند سرقفلی حق تاجران و صنعتگران نسبت به نام، علائم تجارتی و صنعتی و اسرار تجاری معروف به مالکیت تجارتی و صنعتی از انواع مالکیت‌های فکری است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *