گسترش تعاملات فارابي با انجمن فيلمنامه‌نويسان

16:36

جلسه رئیس و اعضای هیأت مدیره انجمن فیلمنامه‌نویسان با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

به گزارش روابط‌ عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در این جلسه که با حضور اعضای انجمن فیلمنامه‌نویسان و به دعوت بنياد سینمایی فارابی برگزار شد، مهدی سجاده‌چی (رئیس انجمن)، حجت قاسم‌زاده‌اصل (نایب‌رئیس شورا)، رضا حیدرنژاد، فرزانه شبانی، خسرو نقیبی، جلال‌الدین دری، علی‌اکبر قاضی‌نظام، پریسا شمس از كانون فيلمنامه‌نويسان و کامران ملکی مشاور رئیس سازمان سینمایی حضور داشتند.

 در اين جلسه راهکارهای عملی بهبود و افزایش همکاری‌های فیلمنامه‌نویسان با بنیاد سینمایی فارابی مورد بحث قرار گرفت و اعضای هیأت مدیره انجمن فیلمنامه‌نویسان با اشاره به طرح بنیاد سینمایی فارابی در حمایت از فیلمنامه‌های اقتباسی، از لزوم بهره‌گیری از طیف‌های مختلف فیلمنامه‌نویسان و باز کردن دایره سفارش به نویسندگان در این طرح اشاره کردند.

هم‌چنین تشکیل کارگاه‌های آموزشی و حمایت از تولیدات ارزان با مشارکت فیلمنامه‌نویسان از دیگر محورهایی بود که مورد تأکید اعضای انجمن فیلم‌نامه‌نویسان قرار گرفت.

مواردی مانند اهتمام به ارتقای فناوری‌های سینمایی و لزوم مشارکت فیلمنامه‌نویسان در این امر، توجه به تنوع موضوعی، جلوگیری از تعیین تکلیف سینماداران برای تولید آثار سینمایی، حمایت از خرید آثار ادبی، توجه به جايگاه فيلمنامه‌نويسان در آثار سينمايی و حفظ شأن و منزلت فيلمنامه نويسي، توجه جدی به دستمزد فيلمنامه‌نويسان ناظر به اهميت كار آنها در موفقيت يا عدم موفقيت يك اثر و اهتمام جدی‌تر به مسائل معيشتي اين صنف و نهايتاً توسعه روابط ميان بنياد سينمايی فارابی با كانون در حوزه برگزاری كارگاه‌ها و حمايت از فيلمنامه‌نويسان جوان از دیگر مباحث مطرح شده توسط انجمن فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران بود.

مديرعامل بنياد سينمايي فارابي نیز با اعلام آمادگی برای تداوم جدی‌تر تعامل بنیاد با این صنف، عنوان کرد: بنیاد سینمایی فارابی در تلاش است تا دريچه تعاملات با اهالی را اصناف قرار دهد.

جوادی با اشاره به اهمیت ارتقای كمی و كيفی متن در آثار سينمايی و اهميت فيلمنامه براي نهادی مانند بنیاد سینمایی فارابی خاطرنشان کرد: در دوره جدید به صورت ویژه به ارتقای بحث فيلمنامه اهميت خواهيم داد و براي نيل به اين منظور از ظرفيت‌های خود كانون نیز بهره‌مند خواهيم شد.

سيد مهدی جوادي همچنین به لزوم ایجاد اولویت‌ در بررسی فیلمنامه‌های رسیده به بنیاد اشاره کرد و گفت: بي‌شك سياست‌ها و اولويت‌ها، موضوعی خواهد بود چرا كه منابع محدود است و اين محدوديت‌ها را بايستی با اولويت‌بندی و اهم و مهم كردن موضوعات مديريت كرد، ‌ليكن توجه به تنوع نگاه‌ها، ايده‌ها، ژانرها و موضوعات از بايست‌های اين اولويت‌بندي است.

مدير عامل بنیاد سینمایی فارابی با تأكيد بر توسعه همكاری اين بنياد با همه اصناف گفت: ناظر به لزوم تحول در بازتعريف جايگاه و مأموريت‌های فارابی در سينمای ايران ما نياز به شنيدن نظرات همه اهالی سينما براي ترسيم سند پيش‌رو هستيم و در اين حوزه مشاركت همه خانواده سينما را طلب می‌كنيم.

در انتهای اين ديدار توافق شد سازوكار تعاملات پايدار و همكاری‌های مشترك در زمينه‌های گوناگون از جمله برگزاری بوت‌كمپ‌ها و كارگاه‌های مشترك فيلمنامه‌نويسی و ساير موضوعات ميان نمايندگان انجمن و بنياد طرح‌ريزی و مدل اجرايی آنها نهائی شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *