16:42

فروش گیشه سینمای چین در مقایسه با سال گذشته ۳۵ درصد و در قیاس با آمارهای پیش از دوران کرونا بیش از ۵۰ درصد نزول یافته است.
به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، طی آخر هفته‌ میلادی که گذشت مجموع فروش سینمای چین تنها به ۹.۷ میلیون دلار رسید، این در حالی است که تنها در اواخر آوریل و اوایل “می” که شهر شانگهای در قرنطینه عمومی قرار داشت، آمارهای ضعیف‌تری ثبت شده بود.
تضعیف گیشه سینمای چین به این معنی است که کسری فروش سینماها در مقایسه با سال های گذشته در حال عمیق تر شدن است. گیشه سینمای چین در حال حاضر ۳۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است و مجموع ۳.۸۸ میلیارد دلار از ابتدای سال تا به امروز ثبت کرده است.
در مقایسه با ۲۰۱۹ و پیش از همه‌گیری کووید-۱۹، فروش سینمای چین به بیش از نصف کاهش یافته است. جمع فروش سینمای چین در چنین مقطع زمانی در سال ۲۰۱۹ به ۸.۱۱ میلیارد دلار رسیده بود.
این نزول به معنای ایجاد تغییراتی در سلسله مراتب جهانی بازارهای بزرگ سینمایی است. گیشه چین برای بیشتر از یک دهه منتهی به سال ۲۰۱۹ در حال رشد بود و این کشور با پشت سر گذاشتن ژاپن به دومین بازار بزرگ سینمای جهان تبدیل شد. در سال ۲۰۲۰ و دوباره در سال ۲۰۲۱، به دلیل خروج سریع‌تر از شرایط کرونایی، صنعت سینمای چین از آمریکای شمالی پیشی گرفت و برای نخستین بار بزرگترین بازار سینمایی جهان نام گرفت. با این حال، ادامه ثبت فروش‌های پایین در تعطیلات آخر هفته، چین را به رتبه‌های پایین‌تری سوق خواهد داد.
بر اساس آخرین آمار فروش سینمای در چین، فیلم ماجراجویانه «بازگشت به خانه» با فروش ۳.۸ میلیون دلاری برای ششمین هفته پیاپی صدرنشین جدول فروش باقی ماند و در رتبه‌های بعدی هم فیلم‌های «عشق سرندپیتی» با ۲.۳ میلیون دلار و «بزن قدش» با ۱.۶۸ میلیون دلار قرار گفته‌اند و رتبه چهارم نیز در اختیار فیلم «قهرمان معمولی» با فروش حدود نیم میلیون دلاری قرار دارد.
توزیع‌کنندگان فیلم در چین نسبت به اکران آثار مهم داخلی به دلیل سیاست‌های سختگیرانه کنترل کرونا که می‌تواند باعث قرنطینه‌های ناگهانی و آزمایش‌های انبوه شود، مردد هستند. به همین ترتیب، پخش‌کننده‌های فیلم‌های خارجی نیز در حال حاضر کاری نمی‌توانند انجام دهند زیرا فیلم‌های وارداتی در تقویم اکران پیش‌رو جای نگرفته‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *