0:13

اکران فیلم ابرقهرمانی «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» برای اولین بار نزدیک به دو سال گذشته، رونق سینماها را به دوران پیش از کرونا بازگرداند.
به گزارش ایرنا به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست در سه روز اول اکران سلسله‌ای از موفقیت را در سینماهای آمریکای شمالی رقم زد و با وجود نگرانی‌های فزاینده درباره شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا، با ۲۵۳ میلیون دلار فروش در ۴ هزار و ۳۳۶ سینما، سومین افتتاحیه سینمایی بزرگ تاریخ را به نام خود ثبت کرد. در حال حاضر فیلم سینمایی انتقام‌جویان: پایان بازی با ۳۵۷ میلیون دلار فروش صدرنشین پرفروش‌ترین اکران افتتاحیه است و فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت با ۲۵۷ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار فروش در رتبه دوم این فهرست قرار دارد.
مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست در گیشه‌ بین‌المللی نیز با ۳۳۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار فروش تاریخ‌ساز شد؛ به این ترتیب مجموع فروش این فیلم در سه روز اول اکران در جهان به ۵۸۷ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار رسید که بدون در نظر گرفتن تورم سومین افتتاحیه بزرگ سینمایی در تاریخ گیشه جهانی به شمار می‌رود.
رکوردشکنی‌های مرد عنکبوتی جدید به همینجا خلاصه نمی‌شود. اکران این فیلم نقطه عطفی در روند احیای گیشه کرونازده سینماها بود و باعث شد برای اولین بار از زمان شیوع کرونا سطح استقبال از یک فیلم به دوران پیش از همه‌گیری بازگردد. مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست اولین فیلم دوران پساکروناست که اکران افتتاحیه آن در گیشه آمریکای شمالی از مرز ۱۰۰ میلیون دلار عبور می‌کند، پیش‌تر این رکورد در اختیار قسمت دوم از فیلم ونوم بود که در سه روز اول اکران تنها ۹۰ میلیون دلار فروش کرد.
مرد عنکبوتی جدید در همین سه روز رکورد کل فروش سینمایی یک فیلم در دوران پساکرونا را نیز شکست، رکوردی که فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه با معرفی اولین ابرقهرمان آسیایی تاریخ سینما روی ۲۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار تنظیم کرده بود.
فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست به کارگردانی جان واتس با حضور سه شخصیت منفی شناخته‌شده و قدیمی با بازی ویلم دفو (مرد عنکبوتی سال ۲۰۰۲)، آلفرد مولینا (مرد عنکبوتی ۲ سال ۲۰۰۴)، جیمی فاکس (مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲ سال ۲۰۱۴) و تیمی از ستارگان هالیوودی از جمله تام هالند، زندایا کلمن، بندیکت کامبربچ، جیکوب باتالون، مریسا تومی، جان فاورو و بندیکت وانگ، سه نسل از سری فیلم‌های مرد عنکبوتی را با هم ترکیب می‌کند.
داستان این فیلم گیشه‌پسند از جایی شروع می‌شود که هویت مرد عنکبوتی برای اولین بار فاش شده و پیتر پارکر از دکتر استرنج می‌خواهد به کمک جادو محرمانه بودن را به او برگرداند اما این کار حفره‌ای در جهان ایجاد می‌کند و قدرتمندترین افراد شروری که تاکنون مرد عنکبوتی در هر جهانی با آنها مبارزه کرده است، آزاد می‌شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *