12:36

نت‌فلیکس قصد دارد با همراهی یک استودیوی کویتی آزمایشگاه نویسندگان را راه‌اندازی کند.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، نت‌فلیکس به طور مداوم در حال گسترش مخاطبانش در دنیای عرب بوده و حالا با یک استودیوی کویتی به نام ان‌سی‌آی‌جی همراه شد تا یک آزمایشگاه نویسندگان راه‌اندازی کند که شش پروژه سریالی از نویسندگان اهل کویت و عربستان تولید می‌کند.
برنامه این است که پروژه آن‌ها تبدیل به محصولاتی آماده عرضه به بازار شود که این غول استریمینگ بتواند حق پخش نخست آن را داشته باشد.
این نخستین باری است که نت‌فلیکس چنین ابتکاری در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا راه‌اندازی می‌کند.
آزمایشگاه نویسنده‌ها ایده شیخ ال‌زین ال‌صباح معاون وزیر جوانان سابق کویت است که تا به حال تهیه‌کننده فیلم «آمریکا» ساخته شرین دابیس فیلمساز فلسطینی آمریکایی و همچنین مستند «سفر به مکه» بوده است. او مدیر عامل ان‌سی‌آی‌جی است که قرارداد را با نت‌فلیکس امضا کرده و یکی از بزرگ‌ترین استودیوهای تولید فیلم و سریال در خاورمیانه است.
با استناد به جدیدترین تحقیق شرکت لندنی دیجیتال تی‌وی ریسرچ، نت‌فلیکس از همین حالا برترین استریمر منطقه خاورمیانه است و انتظار می‌رود ظرف پنج سال آینده چیزی بین ۳.۴ میلیون تا ۵.۴ میلیون نفر به مشترکان خود در منطقه اضافه کند.
این غول استریمینگ آمریکایی تا به حال چند پروژه اوریجینال عربی تولید کرده که بیشتر آن‌ها در مصر و اردن تهیه شده‌اند. از جمله آن‌ها می‌توان از سریال «فراطبیعی» ساخت مصر و «مدرسه دختران ال‌روابی» ساخت اردن نام برد.
نت‌فلیکس از روز پنجم فوریه یک کارگاه فیلمنامه‌نویسی شش هفته‌ای در کویت آغاز می‌کند که در آن شرکت‌کنندگان می‌توانند کلاس‌های سطح بالایی با تدریس نویسندگان، شورانرها و مشاوران فیلمنامه‌نویسی دریافت کنند. در پایان، شش نویسنده می‌توانند ایده فیلمنامه نهایی خود را به نت‌فلیکس ارایه کنند و شانس ساخت یک پروژه را داشته باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *