15:58

فیلم «آواتار: راه آب» در آخرین روزهای سال میلادی به احتمال فراوان با گذر از «تاپ گان: ماوریک»، عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۲ را از آن خود خواهد کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی: «آواتار: راه آب» ساخته جدید «جیمز کامرون» ۷۰.۴ میلیون دلار به فروش جهانی خود اضافه کرد و به این ترتیب مجموع فروش آمریکای شمالی آن به ۳۳۷.۸ میلیون دلار و مجموع فروش گیشه بین المللی آن به ۷۶۲.۸ میلیون دلار رسید.
فروش جهانی «آواتار ۲» در حالی به ۱.۱ میلیارد دلار رسیده که «تاپ گان: کتوریک» با ۱.۵ میلیارد دلار همچنان پرفروش‌ترین اکران سال ۲۰۲۲ است و ساخته علمی تخیلی «جیمز کامرون» در آخرین روزهای سال جاری میلادی این فرصت را دارد تا عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال را از آن خود کند.
موفقیت «آواتار» در گیشه جهانی در حالی رقم خورده که شرایط سینما در سراسر جهان با مشکلاتی رو به روست و فیلم‌های هالیوودی به دلیل جنگ، در روسیه اکران نمی‌شوند و چین با شرایط جدی شیوع گسترده ویروس کرونا مواجه شده است.
تنها سه فیلم اکران شده در سال ۲۰۲۲ توانستند از مرز فروش میلیارد دلاری عبور کنند، فهرست کوتاهی که شامل «تاپ گان: ماوریک» (که ۳۱ روز طول کشید تا به این فروش دست یابد) و «دنیای ژوراسیک: قلمرو» (در طول مدت چهار ماه) و فیلم «آواتار: راه آب» می‌شود که در مدت تنها دو هفته به باشگاه میلیارد دلاری‌های سینما پیوست. این در حالی است که در سال ۲۰۱۹ و بیش از بحران جهانی کرونا، ۹ فیلم فروش بیش از یک میلیارد دلار در سراسر جهان را تجربه کردند.
تنها ۶ فیلم در تاریخ توانسته‌اند در دو هفته اول اکران خود یک میلیارد دلار فروش داشته باشند، موفقیتی که «آواتار: راه آب» اخیرا موفق کسب آن شده است.
در «آواتار: راه آب» بازیگرانی چون «سم ورتینگتون»، «زویی سالدانا»، «کیت وینسلت» و «سیگورنی ویور» ایفای نقش می‌کنند و داستان آن به بیش از یک دهه قبل از قسمت اول این فیلم می‌پردازد.
این فیلم روایتگر داستان خانواده سالی (جیک، نیتیری و بچه‌هایشان) و مشکلاتی‌ است که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، تلاش‌هایی که برای حفظ امنیت یکدیگر انجام می‌دهند، نبردهایی که برای زنده ماندن انجام می‌دهند و مصیبت‌هایی که متحمل می شوند.
«جیمز کامرون» سال‌ها صرف ساخت و فیلم‌برداری دنباله‌های «آواتار» کرده است. فیلمبرداری «آواتار: راه آب» در سال ۲۰۱۷ و همزمان با سومین فیلم از این مجموعه که قرار است در سال ۲۰۲۴ اکران شود، آغاز شد. او همچنین در حال کار بر روی فیلم چهارم و پنجم است که به ترتیب برای اکران در سال ۲۰۲۶ و ۲۰۲۸ برنامه‌ریزی شده است.
گفته می‌شود ساخت دنباله‌های فیلم سینمایی «آواتار» در مجموع بیش از یک میلیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت.
قسمت اول فیلم «آواتار» در سال ۲۰۰۹ به سینما آمد و در نهایت با ۲.۸۴ میلیارد دلار، عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما را بدون احتساب تورم از آن خود کرد و به همراه «انتقام‌جویان: آخر بازی»، «تایتانیک»، «جنگ ستارگان: نیرو بی‌می‌خیزد» و «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» تنها فیلم‌هایی هستند که تاکنون فروشی بیش از ۲ میلیارد دلار داشته‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *