16:06

جشنواره فیلم کن در حالی به نیمه راه خود رسیده است که فیلم «می دسامبر» ساخته جدید «تاد هینز» تاکنون بالاترین نمره را در جدول منتقدان اسکرین در این رویداد سینمایی دریافت کرده است.

به گزارش ایسنا، پنجمین فیلم «تاد هینز» در جشنواره کن به لحاظ ظاهری سرگرم‌کننده‌ترین فیلم اوست،درامی درباره زنی است با بازی «جولیان مور» که سال‌ها از داستان‌ عاشقانه‌ و پرحاشیه او با همسرشمی‌گذرد و «ناتالی پورتمن» با این زوج دیدار می‌کند تا برای ساخت فیلمی درباره زندگی آنها تحقیق کند. این فیلم که تا حدی با الهام از یک پرونده واقعی ساخته شده داستان یک مثلث عشقی جذاب را روایتمی‌کند.

این فیلم با توجه به حال و هوای سرگرم‌کننده‌اش می‌تواند برنده غافلگیرکننده‌ای برای نخل طلا باشد،اگرچه گاهی اوقات هیات داوران می‌توانند بیشتر تحت تاثیر این فیلم‌های سرگرم‌کننده قرار بگیرند. حتیاگر فیلم توفیقی در کسب جایزه اصلی دریافت نکند، هر یک از بازیگران می‌توانند جایزه‌ای را به خانهببرند.

ساخته «تاد هینز» با دریافت ۳ ستاره از ۵ ستاره، صدرنشین جدول منتقدان اسکرین در جشنواره کن استو پس از آنها سه فیلم «جوانی» ساخته «وانگ بینگ»، «درباره علف‌های خشک» از «نوری بیلگه جیلان» و «منطقه مورد علاقه» به کارگردانی «جاناتان گلیزر» هر کدام با امتیاز ۲.۸ قرار گرفته‌اند.

در خلاصه فیلم چینی «جوانی» (بهار) آمده است: لیمینگ یک منطقه کارگری نزدیک به شانگهایثروتمندترین شهر چین است. هر ساله بسیاری از جوانان روستاهای خود را ترک کرده و به آنجا نقل مکانمی کنند. آنها که بین ۱۷ تا ۲۰ سن دارند، همه از استان روستایی یوننان در ۲۵۰۰ کیلومتری غرب، جاییکه رودخانه یانگ تسه سرچشمه دارد، هستند. این جوان‌ها اغلب در محل کار خود، در خوابگاه‌ها، اتاق‌هایغیربهداشتی یا گاهی در استودیوهای کوچک زندگی می‌کنند. آنها در بزرگسالی زندگی می کنند اما درواقع نوجوان هستند.

62615663.jpg

فیلم «جوانی»

«درباره علف‌های خشک» ساخته سه ساعت و ۱۷ دقیقه‌ای «نوری بیلگه جیلان» که پس از فیلم سه ساعتو ۲۶ دقیقه‌ای «قاتلان ماه کامل» ساخته «مارتین اسکورسیزی»، طولانی‌ترین فیلم جشنواره کن است،روایتگر داستان معلم هنر در روستایی به نام سامت است که مدرسه‌اش در منطقه‌ای قرار دارد که اساساً دوفصل دارد: برف و چمن زرد. او در وجودش مجذوب دختر دانشجوی جوانی به نام سویم می‌شود که سعیمی‌کند او را راهنمایی کند اما …»

62613540.jpg

فیلم «درباره علف‌های خشک»

اما جدیدترین فیلم «جاناتان گلیزر» با نام «منطقه مورد علاقه» درباره فرمانده اردوگاه بدنام آشویتس،«رودولف هوس» و همسرش «هدویگ» است که تلاش می کنند تا در خانه و باغی در کنار اردوگاه، یکزندگی رویایی را برای خانواده خود بسازند.

62615668.jpg

فیلم «منطقه مورد علاقه»

فیلم «مگس‌های سیاه» از «ژان استفن ساوار» با بازی «شان پن» با امتیاز ۱.۳، تا به اینجای جشنوارهکن کمترین اقبال را از سوی منتقدان سینمایی دریافت کرده است.

۱۲ منتقد سینمایی از نشریه‌هایی چون لس آنجلس تایمز، گاردین، تلگراف، دای‌زیت آلمان، مجله فیلمپوزتیف، لومند فرانسه، مجله تایم و اسکرین، به فیلم‌های بخش مسابقه اصلی از یک تا پنج ستاره نمرهمی‌دهد و این نمرات در جدول منتقدان اسکرین منتشر می‌شود.

هفتاد و ششمین دوره جشنواره فیلم کن از ۱۶ تا ۲۷ می (۲۶ اردیبهشت تا ۶ خرداد ۱۴۰۲) در جنوبفرانسه برگزار می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *