12:51

بانی‌فیلم: میزان تشویق تماشاگران پس از دیدن فیلم‌های بخش مسابقه فستیوال کن، و مدت زمان دست زدن آنان، شاید یکی از نشانه‌های قابل اتکا در گمانی‌زنی برای کسب موفقیت فیلم‌ها در این رویداد فرانسوی باشد!
اما چگونه می‌توان اهمیت این مقبولیت و تفاوت در میزان استقبال فیلم‌ها را سنجید و از یکدیگر تفکیک کرد؟!
در جشنواره امسال کن این عیارسنجی فیلم‌ها در مدت زمانی‌ست که تماشاگران پس از پایان فیلم برای عواملش دست می‌زنند!
تا اینجای فستیوال کن امسال، تشویق تماشاگران در قالب دست زدن، برای فیلم پل ورهوفن، چهار دقیقه، برای فیلم وس اندرسون هشت دقیقه و برای «قهرمان» اصغر فرهادی شش دقیقه بوده است!

این تشویق‌ها و استقبال از فیلم‌ها البته تنها یک روی ماجراست و هر میزان تشویق‌های تماشاگران نشسته و ایستاده، تاثیری در رای اعضای هیات داوری و انتخاب فیلم برتر لایق نخل طلا، تاثیری نخواهد داشت.
امروز سومین روز ‌از برگزاری کن است و هنوز یک هفته دیگر و کلی فیلم ندیده دیگر مانده که باید داوران فستیوال و تماشاگران آنها را ببینند. برای دانستن اینکه قابلیت هنری کدام فیلم، هیات داوران را مجاب خواهد کرد تا جایزه بزرگ و معتبر نخل طلای فستیوال کن۲۰۲۱ را به کارگردانش بدهند، باید به انتظار پایان یافتن این یک هفته ماند تا نتیجه نهایی را دید.

تا اینجای کار فرهادی فقط دو دقیقه تشویق و دست زدن تماشاگران از «گزارش فرانسوی» کم دارد؛ -فیلم وس اندرسون با هشت دقیقه تشویق تماشاگران در صدر است- ممکن است در روزهای باقیمانده، رقیبان دیگری از راه برسند که تماشاگران دوستدار سینما، حاضر باشند برایشان ده یا دوازده دقیقه دست بزنند!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *