12:24

فیلم کوتاه «مادرزاد»، موفق به کسب جایزه بهترین فیلم بخش فیلمی برای آینده بیست و چهارمین جشنواره فیلم مذهب امروز ایتالیا شد.
به گزارش مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم کوتاه «مادرزاد» به کارگردانی مشترک برادران سامکو (سامان حسین‌پور و آکو زندکریمی) و تهیه کنندگی مشترک دیمن زندی و برداران سامکو در ادامه حضور بین‌المللی خود توانست جایزه بخش فیلمی برای آینده جشنواره فیلم مذهب امروز ایتالیا را از آن خود کند.
«مادرزاد»، راوی داستان روژا، دختر نوجوان روستایی است که در ازای خون بهای یک قتل به عقد پیرمردی درمی‌آید.
جشنواره بین المللی فیلم مذهب امروز از سال 1997 با هدف کمک به گسترش فیلم­های مذهبی، تقویت گفت­و­گوها بین ادیان، باورها و گسترش صلح آغاز به کار کرده و دوره بیست و چهارم این جشنواره از میان 1400 اثر دریافتی، میزبان 83 اثر منتخب مستند، کوتاه، بلند و انیمیشن از 36 کشور بوده است.
در بیانیه هیئت داوران این جشنواره در خصوص انتخاب فیلم آمده است: «مادرزاد» به خاطر نگاه ویژه به مسئله حقوق بشر، به ویژه حقوق زنان با تمرکز بر مسئله کودک همسری و زیان­های جبران ناپذیرش موفق به کسب جایزه در بخش فیلمی برای آینده، می­شود.
برادران سامکو (آکو زندکریمی و سامان حسین‌پور)، پیش از این نیز در نخستین حضور بین‌المللی فیلم «مادرزاد»، موفق به دریافت جایزه ویژه هیئت داوران در شصت و یکمین جشنواره فیلم زلین شده‌اند.
بیست و چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم «مذهب امروز» از تاریخ 22 تا 29 سپتامبر (31 شهریور تا 7 مهرماه) در شهر ترنتو ایتالیا برگزار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *