10:16

نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد مردم جهان در دوران شیوع کرونا زمان بیشتری را به گوش دادن به موسیقی اختصاص دادند.
به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، براساس نتایج مطالعه‌ای که روز پنجشنبه (۲۹ مهر ۱۴۰۰) منتشر شد، طرفداران موسیقی در جهان در دوران شیوع کرونا به طور میانگین حدود ۱۸ ساعت و ۲۴ دقیقه به ترانه‌های مختلف گوش داده و برای کسب آرامش به کار خوانندگان و آهنگسازان مورد علاقه خود پناه برده‌اند.
فدراسیون بین‌المللی صنعت فونوگرافی (IFPI) می‌گوید این رقم که معادل گوش دادن به ۳۶۸ ترانه ۳ دقیقه‌ای است در مقایسه با میانگین ۱۸ ساعت در سال ۲۰۱۹ بیشتر است و شنوندگان این بار عمدتا برای گوش دادن به آهنگ‌های موردنظر خود به سرویس‌های پخش اینترنتی صوت و ویدئو، رادیو و پلتفرم‌هایی چون تیک تاک روی آورده‌اند.
فرانسیس مور مدیر اجرایی این فدراسیون درباره این باره گفت: این پژوهش نشان می‌دهد موسیقی دوستان نه تنها بیشتر از گذشته به موسیقی گوش می‌کنند بلکه به هر فرصتی برای تعامل با تجربیات موسیقیایی جدید، پویا و مبتنی بر تجربه غوطه ورسازی چنگ می‌زنند. افزایش سرمایه‌گذاری، انتشار آهنگ‌های فراوان و رشد سرویس‌های پخش آنلاین موسیقی محرک این افزایش تعامل بوده است. همچنین موسیقی در دوران چالش‌برانگیز کرونا آرامش و بهبودی را برای شنوندگان به ارمغان آورده است.
طرفداران موسیقی این روزها برای بهره‌مندی از قدرت اختیار و انتخاب به سرویس های پخش اینترنتی روی آورده‌اند به طوری که مدت زمان گوش دادن به موسیقی در این سرویس‌ها ۵۱ درصد افزایش یافت. با وجود این، ۶۸ درصد از شرکت کنندگان در این مطالعه بیش از یک بار در هفته برخی آهنگ های خاص را در اینترنت جست و جو کرده‌اند.در یک سال گذشته همچنین ویدئوهای کوتاه و پخش زنده (لایو استریم) هم حسابی روی بورس بوده است و تحقیقات نشان می‌دهد در این مدت از هر سه نفر یک نفر دستکم یک موسیقی زنده تماشا کرده است.
حدود ۸۷ درصد از شرکت کنندگان در این مطالعه عنوان کردند که در دوران شیوع کرونا موسیقی روحیه آنها را بهبود بخشید و ۶۸ درصد از شرکت کنندگان ۱۶ تا ۱۹ سال نیز گفتند آهنگ‌های جدید خوانندگان موردعلاقه‌شان در این دوران به آنها آرامش داده است.
در این مطالعه همچنین معضل دانلود غیرقانونی موسیقی نیز برجسته و مشخص شد که از هر سه نفر یک نفر یعنی، حدود ۲۹ درصد، از روش‌های غیرقانونی و بدون مجوز برای گوش دادن یا دانلود آهنگ استفاده کرده‌اند.
این مطالعه که تعامل با موسیقی در سال ۲۰۲۱ نام دارد و از طرف فدراسیون بین المللی صنعت فونوگرافی به عنوان بزرگترین مطالعه در نوع خود توصیف شده است، روی ۴۳ هزار طرفدار موسیقی در ۲۱ کشور انجام شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *