10:04

واکنش انتقادی کارگردان «پل چوبی» به اظهارات محمدمهدی اسماعیلی، گزینه پیشنهادی وزارت ارشاد

یكى از وزارت‌خانه‌هايى كه به دليل رشد فن‌آورى‌هاى نوين به كل از ماموريت و ماهيت خود خارج و بوروكراسى عريض و طويلش در حد اداره كل يا يك شعبه بانك در يكى از ساختمان‌هاى كوچك قديمى قابل تجميع است، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى‌ست.
اگر تا ديروز با كنترل سه استوديوى موسيقى مى‌شد صفحات و نوارهاى مجاز را كنترل كرد، امروز در انبار و اتاق هر جوان مشتاق موسيقى، ميكسر و كامپيوتر و سمپل‌هاى پيشرفته‌اى‌ست كه مى‌تواند موسيقى دلخواهش را بسازد و با يك كليك بى‌اجازه در جهان مجازى پخش كند.
فيلمسازان به دوربين‌هاى بزرگ و ابزار دولتى و مجوز ارشاد نياز ندارند، مى‌توانند با دوربينى كوچك فيلم‌شان را بسازند و بدون نياز به سيم و سرب اداره مميزى به همه جهان، فايل نهايى را ارسال كنند.
نمايش‌ها در بلك باكس‌هاى خانگى و زيرزمينى اجرا مى‌شوند و كنداكتور تئاترشهر آخرين گزينه گروه‌هاى نمايشى تجربه گرا و آوانگارد است.
كتاب‌هايى با تيراژ ٣٠٠ و ٥٠٠ نسخه تنها براى آرشيو كتابخانه ها و يادمان است. پى دى اف ها و كتب صوتى، خوانده و شنيده مى‌شوند.
مطبوعات با وجود كانال‌ها و صفحات مجازى براى نسل جديد آن قدر ديرند كه كسى منتظر اخبار سانسور شده و تنظيم تيترهاى محافظه‌كارانه آن‌ها نمى‌ماند.
در چنين جهانى، هر كه حرف از اعمال برنامه‌هاى سخت‌گيرانه و بگير و ببند زد، يا آن قدر از اين حوزه و جهان پيرامونش كم مى‌داند كه گز نكرده، پاره مى‌كند يا برنامه‌هاى غيراجرايى‌اش، مخاطبان ديگرى دارد كه خواندنشان آنان را دست كم در كوتاه مدت خشنود يا تسكين خواهد داد.
زمين به دور خورشيد خواهد گشت، حتا اگر همه توبه كنيم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *