19:23

کارگردان اصلی مجموعه درگذشت و حالا ستاره آن تبدیل به کارگردان بعدی شده است.
به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، مل گیبسون قصد دارد یک بار دیگر پشت دوربین قرار بگیرد و این بار کارگردان جدیدترین و شاید آخرین قسمت از فرنچایز اکشن «اسلحه مرگبار» محصول وارنر برادرز خواهد بود.
این پروژه از ماه جولای به بعد در وضعیتی نامعلوم قرار گرفته بود چون ریچارد دانر کارگردان که از سال ۱۹۸۷ به بعد تمام قسمت‌های این مجموعه را کارگردانی کرده بود، از دنیا رفت. دانر ۹۱ ساله مشغول کار روی آماده‌سازی قسمت پنجم بود که سال‌هاست به صورت منقطع کارهای اولیه‌اش انجام می‌شد و فیلمنامه‌نویس‌ها می‌آمدند و می‌رفتند.
ریچارد ونک که فیلمنامه پروژه‌های اکشن تریلر «ایکوالایزر» با نقش‌آفرینی دنزل واشنگتن را نوشته بود، جدیدترین نسخه از فیلمنامه «اسلحه مرگبار» را هم نوشته است.
گفته می‌شود تغییر کارگردان و دادن پروژه به گیبسون ماه‌هاست که در جریان بوده و لارن شولر دانر همسر ریچارد دانر از آن پشتیبانی می‌کند. گیبسون تهیه‌کننده پروژه هم خواهد بود.
«اسلحه مرگبار» یکی از نخستین فیلم‌های استودیویی بود که گیبسون را به عنوان یک ستاره هالیوودی در آمریکای شمالی معرفی کرد. پیش از آن او در چند فیلم در کشور خودش یعنی استرالیا نقش‌آفرینی کرده بود که از جمله آن‌ها می‌توان از فیلم‌های «مد مکس» و «سال خطرناک زندگی کردن» نام برد.
این فیلم همچنین مسیر حرفه‌ای کاری شین بلک فیلمنامه‌نویس را راه‌اندازی کرد. وی در فیلمنامه خود از ترکیبی از عناصر جدی و کمدی بهره برد و از فرمت پلیس‌های رفیق استفاده کرد که در آن ۲ کارآگاه حضور داشتند. یکی از آن‌ها مرد اهل خانواده و دیگری سرباز سابقی است که خانواده‌اش را از دست داده و حالا این ۲ با هم کار می‌کنند تا یک حلقه بزرگ قاچاق مواد مخدر در لس آنجلس را پایین بیاورند.
این ترکیبی بود که تبدیل به بخشی مهم از فیلم‌های اکشن دهه هشتاد میلادی و حتی پروژه‌های پس از آن شد و خیلی‌ها سعی کرده‌اند از این فرمت در فیلم‌ها و سریال‌های جدید با بازیگران جوان‌تر هم استفاده کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *