16:09

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ما نمی‌توانیم حضور عناصر خارجی و صهیونیست در مرزهای مشترک خود با همسایگانمان را تحمل کنیم.
به گزترش ایرنا، امیرسرتیپ علی حاجیلو روز جمعه در حاشیه برگزاری رزمایش فاتحان خیبر در جمع خبرنگاران، افزود: کشورهای دوست بدانند که هیچ اختلاف‌نظری بین کشورهای اسلامی و ملت‌های منطقه وجود ندارد و آن کسی که دنبال اختلاف‌افکنی و سوءاستفاده از این اختلاف می‌باشد، رژیم غاصب صهیونیستی است.
وی اظهار داشت: ما رژیم صهیونیستی را همچون گروهک‌های معاند می‌دانیم که حیات خود را در ایجاد ناامنی تصور می‌کنند.
امیر حاجیلو با اشاره به اینکه ایران در دو سده گذشته هیچ گاه مهاجم نبوده و همیشه از حقوق و منافع خود هر جا که تعرضی بوده به صورت قاطع دفاع کرده است، یادآور شد: پیام ما از برگزاری رزمایش فاتحان خیبر، صلح، امنیت، وحدت و برادری به خصوص در بین کشورهای اسلامی است.
وی ادامه داد: امروز زمان صلح، امنیت و بازسازی مناطق آزادشده از اشغال و نیز اخراج رژیم صهیونیستی از منطقه است؛ رژیم منحوس صهیونیستی در منطقه دنبال اختلاف‌افکنی و سوار شدن بر موج اختلافات است و ما کشورهای اسلامی منطقه با آگاهی و همگام باهم، یک منطقه سرشار صلح و ثبات را خواهیم داشت.
امیر حاجیلو با تاکید بر اینکه ما تغییر در مرزهای کشورهای منطقه را نمی‌پذیریم، گفت: یک مقطعی در بین کشورهای همسایه درگیری رخ داده و حالا تمام شده است و حتی ما در مقطعی که بخشی از خاک جمهوری آذربایجان در اشغال نیروهای ارمنستان بود، هیچگاه این موضوع را تایید نکردیم و از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان همواره حمایت کردیم؛ جمهوری اسلامی ایران با روحیه استکبارستیزی با هرگونه اشغالگری برخورد می‌کند.
وی افزود: رزمایش فاتحان خیبر با به کارگیری یگان‌های عمده شمال‌غرب کشور از جمله یگان‌های مستقر در استان‌های قزوین، مرکزی، تهران، گروه پهپاد نزاجا، هوانیروز تبریز و کرمانشاه و گروه ۱۱ توپخانه مراغه و همچنین تیپ ۲۵ نیروی مخصوص ارتش در تبریز برگزار می شود.
امیر حاجیلو اضافه کرد: ما ظرف مدت کمتر از ۴۸ ساعت توانستیم نیروها و تجهیزات را از شمال غرب کشور به منطقه رزمایش فاتحان خیبر منتقل کرده و رزمایش را با موفقیت اجرا کنیم.
به گفته وی رزمایش‌ها معمولا” مرحله تکمیلی آموزش هستند و چون نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به طور مرتب در حال به روزرسانی ساختار و تجهیزات و توسعه دانش نظامی است، لذا در جهت هماهنگی ساختار جدید، آموزش ها و نیروها لازم است در رزمایش‌های مختلف کارآیی این به روزرسانی‌ها در میدان عمل تمرین شود.
امیر حاجیلو اظهار داشت: ما طبق دستوری که از سلسله مراتب فرماندهی دریافت می‌کنیم، در نقاط مختلفی که تشخیص داده شود رزمایش را اجرا می‌کنیم.
وی با بیان اینکه رزمایش فاتحان خیبر به مدت ۴۸ ساعت ادامه خواهد داشت، گفت: این رزمایش نشان‌دهنده اقتدار و بازدارندگی پایدار و فعال جمهوری اسلامی ایران است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *