11:36

کتاب‌های جدید انتشارات ارجمند، از جمله «کار بخشش راهنمای گام‌به‌گام درمانجو» منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، انتشارات ارجمند، کتاب های جدیدی با موضوعات مختلف منتشر کرده است  که در اینجا به برخی از این کتاب ها اشاره می کنیم :

کتاب  «کار بخشش راهنمای گام‌به‌گام درمانجو »

انتشارات ارجمند کتاب کار بخشش راهنمای گام‌به‌گام درمانجو نوشته آیلین بارکر با ترجمه عطیه پورصالح را روانه بازار کتاب کرد.

همه ما ایده بخشش را دوست داریم، اما بخشودن درس دشواری است. اگر از وقایع گذشته احساس خشم و ناراحتی می‌کنید، از کسی کینه بر دل دارید و یا بار سنگین آسیب‌ها و آزردگی‌های ناتمام گذشته را با خود حمل می‌کنید، کتاب حاضر، به شما کمک می‌کند بخشودن را بیاموزید و زخم‌های کهنه خود را التیام بخشید.

بخشش به معنای فراموشی یا نادیده گرفتن رفتار فرد خطاکار نیست؛ بلکه به معنای رها کردن کدورت‌های گذشته است. شاید زخمتان ناشی از اشتباه شما نباشد، اما مسئولیت التیام آن بر عهده شماست. در واقع، بخشش هدیه‌ای است که به خودتان پیشکش می‌کنید. آن چه اغلب مردم غالباً مایل‌ هستند بدانند این است: «با توجه به وضعیتی که برای من روی‌داده، آیا می‌توانم این کار را انجام دهم؟» پاسخ روشن است: «بله» هرکسی می‌تواند بخشش را بیاموزد، در هر زمانی و در هر شرایطی.

تا زمانی که نتوانید از نفرت، رنجش و انتقام‌جویی رهایی یابید، این زخم‌ها همواره شما را از عشق ورزیدن، شادمانی و زندگی غنی بازمی‌دارد.

کتاب کار بخشش، شامل یک نگاه اجمالی بر روی مفهوم بخشش، فرایند خودیاری بخشش و کاربرگ‌های تمرین است. آیلین بارکر با استفاده از یک رویکرد روشن و عملی، بخشش را به عنوان روشی شفابخش و قدرتمند برای رهایی از تجارب تلخ گذشته و تجربه مجدد آرامش و بهزیستی مطرح می‌کند. بخشودن به سادگی شما را از کشمکش و آشفتگی به ساحل آرامش هدایت می‌کند. بخشش گزینه‌ای است که به خاطر شفقت به خودتان انتخاب می‌کنید.

تجربه طرحواره‌درمانی از درون کتاب کار تمرین با خود/ خودتأملی برای درمانگران

کتاب های جدید انتشارات ارجمند منتشرشد

انتشارات ارجمند، تجربه طرحواره‌درمانی از درون کتاب کار تمرین با خود/ خودتأملی برای درمانگران نوشته جان فارل، ایدا شاو با ترجمه الیاس اکبری، زهرا رمضانعلی‌زاده، سودابه غریبی را روانه بازار کتاب کرد.

این کتاب بی‌نظیر به درمانگران کمک می‌کند تا با به کارگیری تکنیک‌های طرحواره درمانی برای خودشان و تأمل درباره این تجربه، مهارت‌های طرحواره درمانی را در خود رشد دهند.

تکنیک‌های موجود در این کتاب، هم در قالب درمان فردی و هم در قالب درمان گروهی قابل اجرا هستند و با استفاده از طرحواره درمانی، درمانگران بیست کاربست موجود در این کتاب  از ایجاد ایمنی و مفهوم‌بندی خود گرفته تا تمرین تغییر ذهنیت‌ها، از جمله مداخلاتی برای درهم شکستن الگوی شناختی، تجربی و رفتاری را برای پرداختن به مسائل شخصی و حرفه‌ای به صورت گام به گام طی می‌کنند. همچنین، این کتاب شامل مثال‌هایی از درمانگران، کاربرگ‌ها و همچنین فرم‌های قابل تکثیری برای انجام تمرین‌های مربوط به فرایند تمرین با خود و خودتأملی است

کتاب درمان کوتاه‌مدت برای تغییر بلند‌مدت

کتاب های جدید انتشارات ارجمند منتشرشد

انتشارات ارجمند، کتاب درمان کوتاه‌مدت برای تغییر بلند‌مدت نوشته ماریون سولومون، رابرت نبورسکی، لی مک‌کالو، مایکل آلپرت، فرانسین شاپیرو، دیوید مالان با ترجمه احمد ولیخانی، حسین مؤمنی را روانه بازار کتاب کرد. آیا می‌توان بر تأثیرات ضربه‌های روانی اولیه دوران کودکی (ضربه‌های روانی که ممکن است در آن زمان ناچیز به نظر می‌رسیدند) در درمان کوتاه‌مدت غلبه کرد؟ در این کتاب، رهبران حوزه درمان کوتاه‌مدت حکم قطعی ارائه می‌کنند که این کار با روان‌درمانگری پویشی فشرده کوتاه‌مدت مدرن امکان‌پذیر است.

شش روان‌درمانگر مطرح دنیا در این کتاب ابتدا به معرفی روش درمانی خود می‌پردازند و سپس رویکرد جامعی مبتنی بر شواهد و نظریه‌های پیشین را ارائه می‌دهند.

کتاب شناخت‌درمانی مبتنی بر محاکمه (مجموعه تندآموز رفتاردرمانی‌شناختی)

کتاب های جدید انتشارات ارجمند منتشرشد

انتشارات ارجمند کتاب شناخت‌درمانی مبتنی بر محاکمه (مجموعه تندآموز رفتاردرمانی‌شناختی) نوشته ایریزمار رایس د. الیویرا با ترجمه دکتر مهدی فرجی را روانه بازار کتاب کرد.

اگرچه درمان‌شناختی از زمان شکل‌گیری آن توسط آلبرت اِلیس و آرون بِک در دهه شصت و هفتاد میلادی تا به امروز پیشرفت‌های زیادی کرده است، ولی کماکان این پیشرفت‌ها ادامه دارد.

در دو دهه گذشته، رشد چشمگیری از پروتکل‌های مختلف درمان شناختی‌رفتاری (CBT) برای اختلالات خاص و همچنین ظهور رویکرد‌های جدید در این حوزه را شاهد بوده‌ایم.

درمان‌های شناختی‌رفتاری در حرکت به سمت درمان‌های شواهد‌مدار جایگاه اصلی را دارا هستند و به طور غالب در محیط‌های بالینی مورد استفاده قرار می‌گیرند. شناخت‌درمانی مبتنی بر محاکمه (TBCT) که توسط ایریزمار الیویرا ابداع و معرفی شده، مدل جدیدی از درمان شناختی‌رفتاری است که ویژگی‌های متمایز و منحصر بفردی ارائه می‌دهد. اگر چه به طور اساسی این مدل هنوز بر شناخت درمانی بِک استوار است.

الیورا تلاش کرده به‌شیوه خاصی با الهام گرفتن از رمان محاکمه اثر فرانتس کافکا و ترکیب فنون شناخته شده و استاندارد رویکرد شناختی‌رفتاری به صورت مرحله به مرحله آن‌ها را یکپارچه و سازمان‌دهی کند.

الیورا با این ترکیب و یکپارجه سازی ضمن سهولت در فرایند درمان‌شناختی، اجرا و درک آن را برای درمانگر و درمانجو آسان‌تر و قابل قبول‌تر کرده است. تمام این تغییرات در حالی اتفاق می‌افتد که انعطاف‌پذیری و اثربخشی درمان شناختی‌رفتاری کماکان در این مدل به قوت خود باقی است.

کتاب کووید-۱۹: نوآغاز بزرگ پیامد‌ها و تحولات فردی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی

انتشارات ارجمند کتاب کووید-۱۹: نوآغاز بزرگ پیامد‌ها و تحولات فردی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و… نوشته کلاوس شواب، تیری مالرت با ترجمه محمد خالقی، نعمت‌اله سنایی‌نسب، الیاس اکبری، مرتضی فیاضی را روانه بازار کتاب کرد.

از زمان ورود کووید ۱۹- به صحنه جهانی، به طرز چشمگیر شاهد مشکلاتی در اداره کشورها، زندگی جمعی و همچنین اقتصاد جهانی هستیم.

کتاب کووید ۱۹-: نوآغاز بزرگ راهنمای افرادی است که خواهان درک این موضوع هستند که چگونه ویروس کرونای جدید موجب چنین اختلال و رنج عظیمی شده است و چه تغییراتی برای ایجاد دنیایی همگانی‌تر، مقاوم‌تر و پایدارتر لازم است. کتاب حاضر تحلیلی مبتنی بر نگرانی و در عین حال امیدوارانه ارائه می‌کند. کووید ۱۹-، به عنوان بزرگ‌ترین بحران عمومی قرن حاضر، منجر به خلل اقتصادی گسترده شده و وضعیت نابرابری‌های از‌پیش موجود را وخیم‌تر ساخته است. اما قدرت گونه انسان در دوراندیشی، نبوغ و توانایی او برای تعیین سرنوشت خود و برنامه‌ریزی برای آینده‌ای بهتر نهفته است.

این کتاب به ما نشان می‌دهد کار را از کجا آغاز کنیم. پرفسور کلاس شواب، بنیانگذار و رئیس اجرایی مجمع جهانی اقتصاد است. وی نویسنده کتاب‌های مختلفی از جمله کتاب انقلاب صنعتی چهارم است و مدتهاست از طرفداران «سرمایه‌داری ذی‌نفعان» است. تیری مالرت مدیر و شریک مؤسسه مانثلی بارومتر است که تحلیل‌های پیش‌بینی فشرده را ارائه می‌کند. وی کتاب‌های تجاری و دانشگاهی زیادی نوشته و چهار رُمان نیز به قلم وی منتشر شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *