13:23

ژاپن فیلم «ماشین من را بران» را برای شرکت در اسکار بین‌المللی ۲۰۲۲ به آکادمی معرفی کرد.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، انجمن تولیدکنندگان فیلم سینمایی ژاپن، فیلم «ماشین من را بران» ساخته هاماگوچی ریوسوکه را به عنوان نماینده این کشور به اسکار ۲۰۲۲ معرفی کرد. این فیلم سه ساعته تابستان امسال در جشنواره فیلم کن جوایز متعددی برد که جایزه بهترین فیلمنامه برای اقتباسی از داستان کوتاه هاروکی موراکامی از جمله آنها بود.
این فیلم که در جشنواره‌های متعدد درخشیده و در جشنواره تورنتو، سن‌سباستین، نیویورک، بوسان، لندن، سیدنی و نیوزیلند به نمایش درآمده است، رابطه یک کارگردان و راننده وی را تصویر می‌کند. اکران فیلم در ژاپن نیز از ماه آگوست شروع شد.
ژاپن از زمانی که بخش بهترین اسکار خارجی زبان ایجاد شد همواره در این رقابت حضور داشته و بارها نامزدی این بخش را کسب کرده و سال ۲۰۰۸ با فیلم «خروج» برنده اسکار شده است.
در عین حال جمهوری چک نیز فیلم «زاتوپک» به کارگردانی دیوید اندریچک را که اولین نمایش جهانی خود را در پنجاه و پنجمین جشنواره بین‌المللی کارلووی واری تجربه کرد، به اسکار معرفی کرده است. این فیلم از میان ۱۳ فیلم واجد شرایط کشورش انتخاب شد. داستان فیلم درباره موفقیت‌های امیل زاتوپک یکی از مشهورترین دوندگان المپیک جهان است.
تایوان نیز درام «سقوط» ساخته چونگ مونگ-هونگ را به اسکار معرفی کرده است. این فیلم در بخش افق‌های جشنواره فیلم ونیز امسال نمایش داده شد و در پنجاه و هشتمین دوره جوایز اسب طلایی ۱۱ نامزدی کسب کرد. این فیلم درباره قرنطینه و روابط تیره بین مادر و دختر در این شرایط است.
مجارستان با فیلمی ترسناک ساخته پتر برگندی با عنوان «پس از مرگ» به اسکار می‌رود. این فیلم با داستانی ماورءالطبیعی رابطه یک عکاس پس از مرگ با یک دختر جوان را تصویر می‌کند.
سومالی نیز «همسر گورکن» ساخته خدار احمد را که در هفته منتقدان کن دیده شد برای اسکار انتخاب کرده است. فیلم با الهام از یک تراژدی شخصی از خانواده فیلمساز که ۱۰ سال پیش در هلسینکی اتفاق افتاد، ساخته شده است. فیلم در جشنواره فیلم لندن هم حضور دارد و در جشنواره فیلم شیکاگو هم نمایش داده می‌شود.
آلمان، کانادا، کوزوو، مراکش، لهستان، صربستان، کره جنوبی، اکوادور، کامبوج، قرقیزستان، ایرلند، اسپانیا و سوییس از کشورهایی هستند که پیشتر نماینده خود را به اسکار معرفی کرده بودند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *