13:56

لهستان به عنوان اولین کشور اروپایی، فیلم منتخب خود را برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی،نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار معرفی کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از ددلاین، کمیته اسکار سینمای لهستان، فیلم «هیچ ردی به جا نگذار» ساخته «جان پی. ماتوژینسکی» را به عنوان نماینده رسمی سینمای این کشور در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۲ معرفی کرد.
این فیلم که اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره ونیز امسال تجربه کرد، روایتگر داستانی در سال ۱۹۸۳ و قتل «Grzegorz Przemyk» شاعر جوان اهل ورشو به دست نیروهای کمونیستی است.
سینمای لهستان سابقه طولانی و قدرتمند در جوایز اسکار دارد و تاکنون بارها به جمع نامزدهای نهایی شاخه بهترین فیلم خارجی راه یافته و یک بار نیز در سال ۲۰۱۴ با فیلم «آیدا» به کارگردانی «پاول پالیکوفسکی» این جایزه را کسب کرد و «جنگ سرد» و «کورپس کریستی» نیز دو فیلمی بودند که در سه سه سال گذشته نامزد سکار بین‌المللی شدند.
سال گذشته در نهایت فیلم «راند دیگر» ساخته «تئوماس وینتربرگ» از دانمارک موفق به کسب اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شد.
پیش از این کشور اکوادور نیز فیلم «زیردریایی» ساخته «آلفردو لئون لئون» را به عنوان نماینده رسمی خود در اسکار ۲۰۲۰ انتخاب کرده بود.
آخرین مهلت معرفی نماینده رسمی کشورها برای حضور در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار، اول نوامبر (۱۰ آبان) است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *