16:08

با معرفی نامزدهای دریافت جوایز انجمن اتحادیه بازیگران آمریکا فیلم «همه‌چیز همه جا یکباره» و «اشباح اینیشرین» به عنوان رقبای اصلی شناخته شدند.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، بازیگران ۲ فیلم «همه‌چیز همه جا یکباره» و «اشباح اینیشرین» دیشب چهارشنبه در میان فهرست نامزدهای جوایز انجمن بازیگران آمریکا ۲۰۲۳ بالاترین نامزدی‌ها را کسب کردند.
این ۲ فیلم هر یک ۵ نامزدی کسب کردند و در کنار رکوردداران بیشترین نامزدی در فهرست این جوایز که قبلاً توسط «شکسپیر عاشق» در سال ۱۹۹۸، «شیکاگو» در سال ۲۰۰۲ و «تردید» در سال ۲۰۰۸ ثبت شده بود، جای گرفتند.
هر ۲ برای دریافت جایزه بهترین گروه بازیگران که بالاترین افتخار جوایز بازیگران محسوب می‌شود، نامزد شده‌اند و در این بخش با گروه بازیگران «بابل» دمین شازل، «فابلمن‌ها» استیون اسپیلبرگ و «زنان حرف می‌زنند» سارا پولی رقابت می‌کنند.
سال پیش فیلم «کودا» جایزه این بخش را برده بود و جسیکا چستین، ویل اسمیت، آریانا دبوز و تروی کاتسر برنده جوایز بازیگری شده بودند.
معرفی نامزدهای بیست و نهمین دوره جوایز انجمن بازیگران فصل اهدای جوایز را که یک روز پیش با گلدن گلوب هشتادم شروع شد، تداوم می‌دهد.
«اشباح اینیشرین» یک کمدی سیاه ایرلندی به نویسندگی و کارگردانی مارتین مک‌دونا، پس از اینکه شب پیش با دریافت جایزه بهترین فیلم موزیکال یا کمدی گلدن گلوب تجلیل شد اکنون ۴ نامزدی بازیگری هم برای کالین فارل، برندن گلیسون، بری کیوگان و کری کاندون به دست آورده است.
«همه چیز همه‌جا یک‌باره» هم که افسانه‌ای خلاقانه از ۲ کارگردان است برای بازی میشل یو و کی هوی کوان دریافت کرد که هر دو برنده گلدن گلوب نیز شدند و در بخش بازیگر نقش مکمل زن هم برای بازی جیمی لی کرتیس و استفانی هسو نامزد شد.
در ۲ سال اخیر ترکیب نامزدهای SAG به طور کامل در فهرست اسکار هم تکرار شد.
مورد شگفت‌انگیز فهرست امسال نادیده گرفتن بازی میشل ویلیامز از فیلم «فابلمن‌ها» است.
در بخش تلویزیونی نیز سال پیش سریال‌های «تد لاسو» و «جانشینی» برنده جایزه شده بودند که امسال در رقابت جایی ندارند.
مراسم اهدای جوایز «اتحادیه بازیگران» یکشنبه ۲۶ فوریه در لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.

فهرست کامل نامزدهای جوایز اتحادیه بازیگران ۲۰۲۳:

بخش سینمایی:

بهترین گروه بازیگری در یک فیلم
«بابل»، «اشباح اینیشرین»، «همه‌چیز همه‌جا یکباره»، «فابلمن‌ها»، «زنان حرف می‌زنند»

بهترین بازیگر زن نقش اول
کیت بلانشت برای «تار»، وایولا دیویس برای «شاه زن»، آنا د آرماس برای «بلوند»، دنیل ددوایلر برای «تیل»، میشل یو برای «همه‌چیز همه‌جا یکباره»

بهترین بازیگر مرد نقش اول
آستین باتلر برای «الویس»، کالین فارل برای «اشباح اینیشرین»، برندن فریزر برای «نهنگ»، بیل نای برای «زندگی»، آدام سندلر برای «کلاهبرداری»

بهترین بازیگر زن نقش مکمل
انجلا بست برای «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه»، هونگ چاو برای «نهنگ»، کری کاندن برای «اشباح اینیشرین»، جیمی لی کورتیس برای «همه‌چیز همه‌جا یکباره»، استفانی شو برای «همه‌چیز همه‌جا یکباره»

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل
پل دینو برای «فابلمن‌ها»، برندن گلیسون برای «اشباح اینیشرین»، بری کیوگن باری «اشباح اینیشرین»، کی هوی کوان برای «همه‌چیز همه‌جا یکباره»، ادی ردمین برای «پرستار خوب»

بهترین بدلکاری در یک فیلم
«آواتار: راه آب»، «بتمن»،‌ «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه»، «تاپ گان: ماوریک»، «شاه زن»

بخش تلویزیون:

بهترین گروه بازیگری در یک سریال درام
«بهتر است با سال تماس بگیری»، «تاج»، «اوزارک»، «جداسازی»، «نیلوفر سفید»

بهترین بازیگر زن سریال درام
جنیفر کولیج برای «لوتوس سفید»، الیزابت دبیکی برای «تاج»، جولیا گارنر برای «اوزارک»، لورا لینی برای «اوزارک»، زندایا برای «سرخوشی»

بهترین بازیگر مرد سریال درام
جاناتان بنکس برای «بهتر است با سال تماس بگیری»، جیسون بیتمن برای «اوزارک»، جف بریجز برای «پیرمرد»، باب اودنکرک برای «بهتر است با سال تماس بگیری»، آدام اسکات برای «جداسازی»

بهترین گروه بازیگری سریال کمدی
«ابتدایی ابت»، «بَری»،‌ «خرس»،‌ «قلم‌به‌مزدها»،‌ «تنها قتل‌های ساختمان»

بهترین بازیگر زن سریال کمدی
کریستینا اپلگیت برای «مرگ برمن»، ریچل برازناهان برای «خانم میزل شگفت‌انگیز»، کویینتا برانسون برای «ابتدایی ابوت»، جنا اورتگا برای «چهارشنبه»، جین اسمارت برای «قلم‌به مزدها»

بهترین بازیگر مرد سریال کمدی
آنتونی کاریگان برای «بری»، بیل هیدر برای «بری»، استیو مارتین برای «فقط قتل‌های داخل ساختمان»، مارتین شورت برای «فقط قتل‌های داخل ساختمان»، جرمی آلن وایت برای «خرس»

بهترین بازیگر مرد مینی‌سریال یا فیلم تلویزیونی
استیو کارل برای «بیمار»، تارون اجرتون برای «پرنده سیاه»، سم الیوت برای «۱۸۸۳»، پل والتر هاوزر برای «پرنده سیاه»، ایوان پیترز برای «دامر»

بهترین بازیگر زن مینی‌سریال یا فیلم تلویزیونی
امیلی بلانت برای «انگلیسی»، جسیکا چستین برای «جورجی و تامی»، جولیا گارنر برای «آنای نوآور»، نایسی نش‌بتس برای «دامر»، آماندا سایفرد برای «دراپ‌اوت»

بهترین بدلکاری سریال تلویزیونی
«اندور»، «پسران»، «خانه اژدها»، «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت»، «موجودات عجیب»

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *