اهدای جوایز دهم دسامبر در ایسلند

16:17

بانی‌فیلم: دیروز فهرست نام نامزدهای آکادمی فیلم اروپا اعلام شد و فیلم « عنکبوت مقدس» ساخته علی عباسی هم که در جشنواره کن امسال برنده جایزه بهترین بازیگر زن شده بود، در رشته های گوناگون کاندیدای این جایزه اروپایی شده است.
به گزارش خبرنگار بانی‌فیلم از فرانسه، مراسم آکادمی فیلم اروپا را که معادل اسکار می‌دانند هر ساله در یکی از شهرهای اروپا برگزار می‌شود. این مراسم سینمایی امسال دهم دسامبر در ایسلند برگزار خواهد شد.
امسال ۳۰ فیلم از ۲۷ کشور اروپایی موفق شدند در لیست کاندیداها قرار گیرند؛ فیلم‌هایی از کشورهای فرانسه، اسپانیا، بلغارستان، چک، انگلستان، سوئد، المان، هلند، ایتالیا، لهستان، فنلاند، دانمارک، اکراین، بلژیک و ایرلند.
در این میان «عنکبوت مقدس» ساخته علی عباسی محصول کشورهای سوئد ‌و دانمارک جزو کاندیداهاست.
علی عباسی این کارگردان ایرانی، قبلا هم با فیلم «مرز» جزو نامزدهای نهایی این جایزه شده و یکی از جوایز را نیز به دست آورده بود.
از فیلمهای مهم ‌شناخته شده دیگر در فهرست کاندیداها می‌توان به «مثلث غم» برنده نخل طلا از روبن اسلوند، و «مادران موزی » از پدرو المادوار، «بیشتر از همیشه» اثر فیلمساز ایرانی اصل، امیلی عاطف، – «اه او و» از جرزی اسکولیموفسکی از لهستان ‌برنده جایزه کن، «پسری از بهشت» اثر صلاح. از کشور سوئد نام برد.
مدت‌هاست که ویم وندرس سینماگر سرشناس آلمانی ریاست این آکادمی را به عهده دارد.
اعضای آکادمی اروپا شامل ۴۴۰۰ تن از فعالان حرفه‌های سینمای اروپاست.
با معرفی نامزدهای نهایی روز دهم دسامبر، جوایز آکادمی در مراسمی به برندگان داده خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *