11:44

با معرفی نامزدهای انجمن بازیگران آمریکا بهترین نقش‌آفرینان سال پیش شناخته شدند و در این میان بودن برخی در فهرست یا نبودن برخی دیگر حسابی خبرساز شده است.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، معرفی نامزدهای انجمن بازیگران آمریکا هر سال چند شوک کوچک و بزرگ به علاقه‌مندان سینما وارد می‌کند اما شاید هیچ شوکی به اندازه حذف نام کریستن استوارت برای ایفای نقش دایانا در فیلم «اسپنسر» بزرگ نبوده باشد.
اما شوک‌های امسال تنها به همین ختم نمی‌شود و در عین حال شگفتی‌های متعددی هم دارد که از انتخاب بردلی کوپر برای بازی در «لیکوریش پیتزا» تا توجه حسابی به فیلم‌های «قدرت سگ» و «خانه گوچی» را دربرمی‌گیرد.
۲ سال پیش جوایز انجمن بازیگران با اهدای جایزه به درام کره‌ای «انگل» در بخش بهترین گروه بازیگران حسابی خبرساز شد و امسال درام کره‌ای «بازی مرکب» را در بخش تلویزیونی در میان نامزدها جای داده که به همان اندازه تاریخ‌ساز است. اما «بازی مرکب» هم در بخش گروهی نامزد شده و هم بازیگران آن هو یون و لی جونگ جانه در بخش بازیگران زن درام و بازیگر مرد درام تلویزیونی نامزد شده‌اند.
«قدرت سگ» و «خانه گوچی» هر یک با ۳ نامزدی پیشتاز کسب جایزه شدند و پس از آن ۲ بازیگر از هر یک از فیلم‌های «ریکاردوس بودن»، «بلفاست»، «کودا» و «شاه ریچارد» به فهرست راه پیدا کردند. در بخش تلویزیونی نیز «جانشینی» و «تد لاسو» هر یک با ۵ نامزد پیشتاز جوایز شدند.
این جوایز از بسیاری جهات پیش‌درآمدی بر اسکار شناخته می‌شوند ولی در بخش تلویزیونی چندان با برندگان امی هماهنگی ندارد.
بزرگ‌ترین غافلگیری‌ها و شگفتی‌های بیست و هشتمین دوره نامزدهای جوایز انجمن بازیگران آمریکا را می‌توان چنین بررسی کرد:
نبودن نام کریستن استورات برای بازی در فیلم «اسپنسر». این بازیگر از جشنواره ونیز که اولین اکران فیلم در آنجا رخ داد برای نقش‌آفرینی‌اش تحسین شد.
از سوی دیگر انتخاب بردلی کوپر برای نقش مکمل با وجود زمان محدود بازی‌اش در فیلم «لیکوریش پیتزا» شگفتی‌ساز شده تا نشان دهد عظمت به کمیت مربوط نیست. بن افلک برای «بار ظریف» و توی کوتسور برای «کودا» دیگر رقبای این بخش هستند.
از «داستان وست‌ساید» تنها آریانا دبوس به عنوان بازیگر زن نقش مکمل نامزد دریافت جایزه شده و نادیده گرفته شدن دیگر همبازیان وی را تنها باید به حساب این گذاشت که امسال بازی‌های عالی زیاد بود.
اسکار همیشه متهم است که حافظه کوتاه مدتی دارد اما اینجا در نهایت شگفتی جنیفر هادسون برای بازی در فیلم «احترام» دیده شد. این فیلم تابستان اکران شد و از فصل جوایز دور بود اما هادسون آنقدر در برنامه‌های پرسش و پاسخ شرکت کرد تا بتواند یادآور آرتا فرانکلین باشد. همچنین سینتیا اریوو نیز برای سریال کوتاه «نابعه: آرتا» نامزد شد. غیر عادی بودن انتخاب ۲ بازیگر که هر ۲ برای ایفای نقش آرتا فرانکلین در ۲ پروژه متفاوت نامزد دریافت جایزه شده‌اند، قطعاً از ویژگی‌های نامزدهای امسال انجمن بازیگران است.
احتمالاً امسال هیچ بخشی غیرقابل پیش‌بینی‌تر از انتخاب بازیگر زن نقش مکمل نیست و رقابتی‌ترین رده بندی سال است. کیت بلانشت برای «کوچه کابوس» و روث نگا برای «عبور» هر ۲ انتخاب شدند تا جزو حذف‌های دردناک امسال نباشند. اما یکی از حذف‌های دردناک نادیده گرفته شدن بازی درخشان اونجانو الیس برای ایفای نقش مقابل ویل اسمیت در فیلم «شاه ریچارد» است. امید می‌رود این نقیصه در آرای اسکار اصلاح شود همان طور که وی نامزدی گلدن گلوب و انتخاب منتقدان را کسب کرد.
در عین حال همانطور که پیش‌بینی می‌شد ویل اسمیت از نامزدهای بخش بهترین بازیگر مرد نقش اصلی است تا با خاویر باردم برای «ریکاردوس بودن»، کامبربچ، اندرو گارفیلد برای «تیک تیک… بوم» و دنزل واشینگتن برای «تراژدی مکبث» رقابت کند.
از زمانی که «بلفاست» به نمایش درآمد همه بازی‌های فیلم را تحسین کردند اما از این فیلم تنها کاتیورینا بالف در میان بازیگران زن نامزد شد و بازی بازیگران مرد نادیده گرفته شد و تنها فیلم در بخش گروه بازیگران موفق به کسب نامزدی شد تا با گروه بازیگران «کودا»، «با بالا نگاه نکن»، «خانه گوچی» و «شاه ریچارد» رقابت کند.
از سوی دیگر بازیگران «قدرت سگ» یعنی کریستن دانست، بندیکت کامبربچ و کودی اسمیت مک‌فی هر یک به صورت تکی نامزد شدند اما فیلم در بخش گروه بازیگران نامزد جایزه نشد.
حذف لئوناردو دی کاپریو و نیکلاس کیج هم دردناک بود زیرا هر ۲ بازی‌های درخشانی در نقش‌های مخالف خود به اجرا درآوردند و در حالی که دی‌کاپریو از نقش‌های کاریزماتیک فاصله گرفت و در نقش یک ستاره‌شناس مضطرب ظاهر شد، نیکلاس کیج هم در نقشی کاملاً متحول شده ظاهر شد. با این حال این دو هنوز می‌توانند به رقابت اسکار امیدوار باشند. حداقل دی کاپریو در رقابت گروه بازیگران فیلم جای دارد.
از بازیگران «خانه گوچی» هم حسابی تقدیر شده هم جرد لتو در میان بازیگران نقش مکمل هست و هم لیدی گاگا در میان بازیگران نقش اول زن. در عین حال فیلم هم در بخش گروه بازیگران هست تا به این وسیله از بازی ال پاچینو و جرمی آیرونز و سلما هایک قدردانی شده باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *