13:03

«همه چیز همه‌جا به یک‌باره» با اهدای جوایز سالانه گاتهام ۲۰۲۲ به‌عنوان بهترین فیلم انتخاب شد.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، سی‌و دومین دوره جوایز گاتهام ساعتی پیش برندگانش را معرفی کرد و «همه‌چیز همه‌جا به یک‌باره» به نویسندگی و کارگردانی دانیل کوان و دانیل شاینرتهم عنوان بهترین فیلم را از آن خود کرد و «کی هوی کوان» بازیگر این فیلم جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل را دریافت کرد. وی کودک بازیگر «ایندیانا جونز و معبد مرگ» بود که پس از حدود ۲۰ سال وقفه در بازیگری به دنیای سینما بازگشته است.
دانیله ددوایلر برای ایفای نقش یک مادر داغدار در فیلم «تا» بهترین بازیگر سال شد. جوایز گاتهام تفکیک جنسیتی در اهدای بهترین بازیگر را برداشته است. به این ترتیب این بازیگر نه تنها کیت بلانشت برای «تار» را پشت سر گذاشته بلکه برندن فریزر برای «نهنگ» و پل مسکال برای «افترسان» را هم شکست داده است.
جایزه فیلمنامه به تاد فیلد برای «تار» رسید و جایزه کارگردانی هم به شارلوت ولز برای «افترسان» که فیلمی نیمه زندگینامه‌ای درباره رابطه پریشان یک دختر و پدر است، اهدا شد.
در این مراسم که در نیویورک برگزار شد از آدام سندلر و میشل ویلیامز تجلیل شد. از سیدنی پواتیه هم تجلیل به عمل آمد. وی که بازیگر مطرح دنیای سینما بود و «در گرمای شب» در سال ۱۹۶۷ از فیلم‌های ماندگار وی است، اوایل امسال در ۹۴ سالگی از دنیا رفت.
این شب همچنین یادآوری مهم درباره پاندمی بود که چشم‌انداز فیلم مستقل را متحول کرد. در عین حال استیون اسپیلبرگ که قصد داشت برای ادای احترام و اهدای جایزه به میشل ویلیامز که بازیگر فیلم جدیدش «فابلمن‌ها» بود در مراسم حضور یابد، به دلیل ابتلا به کرونا از شرکت در این جشن جا ماند.
«رویداد» جایزه بهترین فیلم بین‌المللی را برد و رقبایی چون «آتنا»، «اشباح اینیشرین»، «کورساژ»، «تصمیم به ترک» و «سن اومر» را پشت سر گذاشت.
«همه آنها که نفس می‌کشند» هم بهترین فیلم مستند شد.
فیلم برنده امسال یک کمدی-درام پوچ‌گرایانه آمریکایی با بازی میشل یئو، استفانی هسو، جاناتان کی کوان، جنی سلیت، هری شام جونیور، جیمز هنگ و جیمی لی کورتیس است که در آن یک زن چینی-آمریکایی متوجه می‌شود باید با نسخه‌های جهان موازی خود ارتباط برقرار کند تا از تخریب چندجهانی جلوگیری کند. این فیلم به‌عنوان «چرخش هرج و مرج ژانر» توصیف شده و دربرگیرنده عناصر فیلم‌های هنرهای رزمی، علمی تخیلی، فانتزی، اکشن و پویانمایی است. نقش اصلی فیلم ابتدا برای جکی چان نوشته شده بود اما بعد با تغییراتی به میشل یئو رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *