14:12

در هفته اخیر شماری از حامیان یک کمپین محیط زیستی به نشانه اعتراض، خود را به شاهکارهای هنری چسباندند و در جدیدترین اقدام گروهی دیگر از این معترضان کپی نقاشی «شام آخر» را برای این کار انتخاب کردند.
به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، پنج نفر از حامیان کمپین «استفاده از نفت را متوقف کنید» با چسب خودشان را به کپی ۵۰۰ ساله «شام آخر» در آکادمی سلطنتی لندن چسباندند. این پنجمین مرتبه‌ای است که فعالان محیط زیست در هفته اخیر برای اعتراض دست‌هایشان را به آثار هنری موسسات بزرگ بریتانیا می‌چسبانند.

پنج حامی محیط زیست قبل از ظهر دست‌هایشان را به قاب کپی سه متری «شام آخر» چسباندند. این نقاشی، نسخه بازآفرینی شده اثر مشهور «لئوناردو داوینچی» است و گمان می‌رود یکی از شاگردان «داوینچی» این نسخه بازآفرینی‌شده را خلق کرده باشد.
نقاشی «شام آخر» که در آکادمی سلطنتی نگهداری می‌شود تقریبا هم اندازه با فرسکو «شام آخر»ی است که توسط «داوینچی» بر روی دیواری در «کلیسای سانتا ماریا دله گرتزیه» واقع در میلان خلق شده است. «شام آخر» صحنه‌ای از انجیل را به تصویر می‌کشد که در آن مسیح (ع) اعلام می‌کند یکی از ۱۲ حواریون به او خیانت خواهد کرد.
«جسیکا آگار» یکی از معترضانی است که خود را به نقاشی «شام آخر» چسباند. او که ۲۱ساله است در توضیح این اقدام اعتراضی بیان کرد: «من یک دانشجو هنر هستم، اما در دنیایی که من آینده‌ای ندارم، هیچ فضایی برای پیگیری مطالبات من به عنوان یک هنرمند وجود ندارد. باید به صراحت بگویم، تشکیلاتی که آکادمی سلطنتی نیز جزئی از آن است، من و تمام جوانان را به رنج کشیدن محکوم کرده است. من بسیار خشمگینم و شما هم باید خشمگین باشید.»
این کمپین اعتراضی از ماه آوریل و با تجمع در پایانه‌های نفتی در «میدلندز» و جنوب شرقی انگلستان آغاز شد.
به دنبال وقوع این اتفاق در آکادمی سلطنتی، ماموران پلیس در محل حاضر شدند و پنج معترض را دستگیر کردند.
روز دوشنبه نیز گروهی از حامیان این کمپین خود را به نقاشی «گاری علوفه» اثر «جان کانستبل» چسباندند؛ البته هفته گذشته نیز شماری از حامیان این کمپین اعتراضی خود را در گلاسکو، منچستر و لندن به نقاشی‌های مشهور چسبانده بودند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *