خزاعی

خزاعی: شعار ما در دولت سیزدهم عدالت فرهنگی است

15:54

به گزارش ایرنا، محمد خزاعی شامگاه چهارشنبه در نشست با جمعی از مدیران و مسئولان اداری و فرهنگی استان کرمان افزود: مهمترین بحث ما در حال حاضر ایجاد و تقویت زیرساخت های سینما در شهرستان ها است و جای خوشحالی دارد که مدیران در این رابطه دغدغه دارند، اما متاسفانه دیر به فکر افتادیم.

۲۳۰ شهر کشور فاقد سالن سینما هستند

وی بیان کرد: طبق استانداردهای جهانی به ازای هر ۱۰ هزار نفر یک سالن سینما باید وجود داشته باشد، اما ۲۳۰ شهر بالای ۵۰ هزار نفر در کشور فاقد سالن سینما هستند.

رییس سازمان سینمایی کشور تاکید کرد: برای رعایت عدالت فرهنگی باید در استان ها و شهرستان ها کار انجام دهیم و در همین راستا سفرهای استانی را آغاز کردیم تا از وضعیت حوزه زیرساخت سینما اطلاع بهتری پیدا کنیم.

وی ادامه داد: توافقات و قول های مدیران دولتی در سفرهای استانی جمع بندی و پیگیری می شود تا طی سه سال آینده به نتایج خوبی برسیم.

همکاری با مدیران استانی برای تامین تجهیزات سینمایی

خزاعی با بیان اینکه سازمان سینمایی بودجه عمرانی ندارد اظهار داشت: در بحث تجهیزات و اختصاص امکانات سعی خواهیم کرد با مدیران استان ها همکاری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای راه اندازی سینمای سیار در همه شهرستان ها امکانات نداریم و اگر در جایی تقاضای سینما وجود دارد به سمت ایجاد زیرساخت ها باید رفت.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به نزدیکی سفر رییس جمهور به استان کرمان بهترین فرصت است تا در حوزه زیرساخت های فرهنگی مصوباتی پیش بینی شود.

وی بیان کرد: مجتمع های فرهنگی و هنری در بخش بودجه در آخرین مرحله قرار دارند، در حالی که مردم دوست دارند در مکان های مدرن  و خوب فیلم ببینند.

۱۰ درصد مردم مخاطب سینما هستند

خزاعی با بیان اینکه امروز در سینما مشکل مخاطب داریم تاکید کرد: فقط ۱۰ درصد افراد در کشور فیلم می بینند که یکی از دلایل آن مشکلات زیرساختی است.

رییس سازمان سینمایی کشور افزود: ۷۰ درصد امکانات سینمایی کشور در پنج استان قرار دارد که باید همه استان ها از زیرساخت های فیلم و سینما بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه قرار گرفتن سالن های سینما در مجتمع های تجاری موجب رونق اقتصادی این اماکن می شود تاکید کرد: می توان به ازای اختصاص فضای فرهنگی در مجتمع  های تجاری مشوق های تجاری به این مکان ها اختصاص پیدا کند.

در این نشست مدیران اجرایی و مسئولان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به بیان نظرات و مشکلات خود پرداختند که نبود سالن سینما، کمبود بودجه برای تکمیل فضاهای سینمایی، فرسوده بودن اماکن، تجهیزات سینما و توجه بیشتر به شهرستان ها برای بهره مندی از امکانات و تجهیزات از مهمترین مباحث مطرح شده بود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی کشور روز چهارشنبه‌  برای سفری ۲ روزه وارد استان کرمان شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *