یک پرواز ۳ ساعته و با فاصله دو هزار کیلومتری از قطر

9:07

مصر در حال انجام اقداماتی برای جذب هواداران فوتبال در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر است که در ماه های نوامبر و دسامبر میزبان قطر است.
به گزارش ایسنا به نقل از المانیتور، اداره کل فعال‌سازی گردشگری مصر ابتکاری را با هماهنگی خطوط هوایی برای تشویق هواداران فوتبال به گذراندن بخشی از تعطیلات جام جهانی ۲۰۲۲ در شهرهای غرقاده و شرم الشیخ مصر آغاز کرده است.
به عنوان بخشی از این طرح، اتاق موسسات هتل و گردشگری در مصر در اوایل اکتبر از آغاز پروازهای مستقیم از شهرهای غرقاده و شرم الشیخ به پایتخت قطر، دوحه، خبر داده است.
این اتاق همچنین از مدیران هتل‌هایی که مایل به مشارکت در این طرح هستند خواست تا حداقل ۱۰ درصد تخفیف به طرفداران جام جهانی ارائه دهند یا مشوق‌هایی را در این زمینه ارائه دهند.
کارشناسان و ناظران بر این باورند که جام جهانی قطر یک فرصت طلایی برای مصر است تا بتواند گردشگری خود را تبلیغ کند و هواداران را برای بازدید از شهرهای این کشور در دوره مسابقات از ۲۰ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ترغیب کند.
در این زمینه «احمد عامر» محقق باستان‌شناسی در وزارت آثار باستانی مصر، به المانیتور گفت: «مصر می‌تواند با پیشنهادات جذاب شرکت‌های گردشگری که هواداران فوتبال را هدف قرار می‌دهند، از جام جهانی قطر استفاده کند. این کار را می‌توان از طریق تخفیف در هزینه‌های اقامت در هتل‌ها در شهرهای هورگادا و شرم‌الشیخ، به‌عنوان مقاصد ترانزیت ایده‌آل برای طرفداران، و از طریق کاهش قیمت بلیط هواپیما انجام داد.»
او همچنین پیشنهاد کرد برنامه هایی برای جذب گردشگران قبل از سفر آنها به قطر اجرا شود تا آنها مصر را به عنوان اقامت اصلی خود در طول دوره مسابقات انتخاب کنند: «به هواداران پیشنهاد می‌شود که از مصر به قطر برای تماشای مسابقات بروند و سپس دوباره به تعطیلات خود در مصر بازگردند.»
«کامل ابوعلی» رییس انجمن سرمایه‌گذاری گردشگری دریای سرخ، در بیانیه‌ای مطبوعاتی در اوایل اکتبر، بر لزوم استفاده مصر از رویدادهای جام جهانی برای معرفی مقاصد گردشگری مصر از طریق ابتکاری که شامل پروازهای چارتر بین دوحه و استراحتگاه‌های مصر است، تاکید کرد.
فاصله بین قطر و مصر، دو هزار کیلومتر و شامل یک پرواز ۳ ساعته است.
در اقدامی مشابه، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، اردن و عمان نیز تسهیلاتی را برای جذب مسافران قطر در طول جام جهانی ترتیب داده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *