9:59

«هنر» گستره‌ی عظیمی را دربرمی‌گیرد. موسیقی، نوشتار، نقاشی، مجسمه‌سازی یا طراحی، همگی زیرمجموعه‌ای از هنر محسوب می‌شوند. در ادامه با موسیقدانان مشهوری آشنا می‌شوید که به سراغ شاخه دیگری از هنر یعنی «هنر تجسمی» نیز رفته‌اند.

به گزارش ایسنا، موسیقیدان‌های نامداری همچون «دیوید بویی»‌، «پل مک‌کارتنی»‌، «جونی میچل» و چندین نمونه دیگر علاوه بر فعالیت در حوزه موسیقی، خلق مجسمه، تابلو نقاشی یا طراحی را نیز تجربه کرده‌اند. در برخی از موارد این موسیقیدان‌ها از آثار هنری که خلق کرده‌اند برای طراحی جلد آلبوم موسیقی‌شان استفاده کرده‌اند.

فهرستی که در ادامه مشاهده می‌کنید، چند موسیقی‌دان در قید حیات و فقید را شامل می‌شود که موفق شدند حتی در پرمشغله‌ترین مقطع‌های زندگی شان آثار هنری خیره‌کننده‌ای را در طول قرن بیستم و بیست و یکم خلق کنند.

«دیوید بویی»

مشهورترین موسیقیدان‌هایی که نقاشی خلق کردند
«خودنگاره» اثر «دیوید بویی» سال ۱۹۹۶

«بویی» تنها یک سوپراستار در حوزه موسیقی نبود، بلکه یک بازیگر و هنرمند تجسمی نیز محسوب می‌شد. این نقاشی فقط یکی از چندین خودنگاره‌ای است که «بویی» خلق کرد.

«استیوی نیکس»

مشهورترین موسیقیدان‌هایی که نقاشی خلق کردند
«ریانون» اثر «استیوی نیکس» سال ۱۹۸۲

«نیکس» پس از اینکه متوجه شد دوست صمیمی‌اش به سرطان خون مبتلا شده است، این تابلو نقاشی را خلق کرد. با اینکه دوست او پس از مدت کوتاهی درگذشت، اما «نیکس» همچنان به خلق آثار هنری تجسمی ادامه داد.

«پل مک‌کارتنی»

مشهورترین موسیقیدان‌هایی که نقاشی خلق کردند
«ملکه» اثر «پل مک‌کارتنی» سال ۱۹۹۱

«مک‌کارتنی» را به عنوان یکی از اعضای گروه بریتانیایی مشهور و محبوب «بیتلز» می‌شناسیم، اما آیا می‌دانستید او یک هنرمند تجسمی پرکار و یک نقاش نیز هست؛ البته «مک‌کارتنی» تنها عضو «بیتلز» نبود که هنر تجسمی را تجربه کرده است. «جان لنون» نیز پیش از اینکه تمام زمان و انرژی‌اش را صرف موسیقی کند، مدت کوتاهی را در «کالج هنر لیورپول» مشغول بود.

«جونی میچل»

مشهورترین موسیقیدان‌هایی که نقاشی خلق کردند
«نیلی آشفته» اثر «جونی میچل» سال ۱۹۹۴

این تابلو نقاشی به وضوح به خودنگاره‌ای از «وینسنت ون‌گوگ» اشاره دارد. در این نقاشی اشکال مارپیچی و ضربات بزرگ قلمو به نحوی به کار رفته‌اند که گویی خواهر «ون‌گوگ» به تصویر کشیده شده است. جونی میچل ـ خواننده و آهنگساز کانادایی ـ که همواره جلد آلبوم‌هایش را خود طراحی می‌کرد، از دهه ۱۹۸۰ میلادی بیشتر به نقاشی پرداخت.

«باب دیلن»

مشهورترین موسیقیدان‌هایی که نقاشی خلق کردند
«راه‌آهن‌های جانبی» اثر «باب دیلن» سال ۱۹۶۴

از «دیلن»  به عنوان یکی از تاثیرگذارترین و پیشگام‌ترین هنرمندان موسیقی راک چند دهه اخیر یاد می‌شود، اما او یک هنرمند تجسمی نیز محسوب می‌شود که در سبک‌های مختلف فعالیت داشته است.

او مجموعه‌ای از تابلوهای نقاشی را با موضوع راه‌آهن خلق کرده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *