14:23

مسعود دلخواه معتقد است مجموعه «تئاتر شهر» نیاز به حریمی حساب شده دارد؛ حریمی که بر فرهنگی و هنری بودن مجموعه تأکید داشته باشد.
به گزارش مهر، مسعود دلخواه از مدرسان، بازیگران و کارگردان‌های باسابقه تئاتر ایران است که در مجموعه تئاتر به عنوان بازیگر و کارگردان آثاری را روی صحنه برده است. «روال عادی» به کارگردانی محمدرضا خاکی از جمله آثار موفق تئاتر ایران طی دهه‌های گذشته بوده که با نقش آفرینی مسعود دلخواه در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفت و دلخواه برای نقش آفرینی در این اثر جایزه بهترین بازیگری مرد جشنواره تئاتر فجر را از آن خود کرد.

وی همچنین به عنوان کارگردان نمایش‌هایی چون «ارخش»، «بیگانه» و «شاه لیر» را هم در مجموعه تئاتر شهر اجرا کرده است.

دلخواه معتقد است مجموعه تئاتر شهر باید دارای حریمی حساب شده باشد و مخالف هر گونه حریم محکمی است که این مجموعه را از مردم جدا کند.

این هنرمند با سابقه تئاتر درباره وضعیت پیرامون مجموعه تئاتر شهر و نیاز این مجموعه به حریمی مشخص، به خبرنگار مهر گفت: متأسفانه اطراف تئاتر شهر به فضایی برای حضور معتادان، خلافکاران و اتفاقات غیرفرهنگی تبدیل شده است. تئاتر شهر نیازمند حریمی است که فضای بیرونی مجموعه را تعیین کند و باعث ایجاد فضایی فرهنگی و هنری نظیر کافه، کتابفروشی و مکانی برای نشستن مخاطبان شود.

وی یادآور شد: شهرداری و شورای شهر تهران مسئولیتی جدی بر عهده دارند و باید به پارک‌ها و فضاهای فرهنگی و هنری به درستی رسیدگی کنند. در حال حاضر یک ناهماهنگی و شلختگی در خصوص پیرامون مجموعه تئاتر شهر وجود دارد و اگر یک حریم حساب شده برای مجموعه در نظر گرفته شود فضایی امن برای تئاتر شهر و مخاطبان فراهم خواهد شد.

دلخواه با بیان اینکه هم شنیده و هم شاهد اتفاقات ناخوشایندی در پیرامون تئاتر شهر بوده، افزود: بازیگران بعد از اجرای نمایش با احساس ناامنی مجموعه را ترک می‌کنند.

این مدرس تئاتر تأکید کرد: مجموعه باید دارای حریمی حساب شده باشد که به فضای فرهنگی مجموعه اضافه کند و نیازمند نیروهایی اجرایی برای حفظ امنیت فضای پیرامون خود است. اگر قرار است حریمی ایجاد شود بهتر است داخل آن فعالیت‌های فرهنگی، کافه و کتابفروشی که احساس فضای فرهنگی را در مخاطب ایجاد کند، در نظر گرفته شود.

این کارگردان تئاتر در پایان سخنان خود تصریح کرد: در حال حاضر تا وارد مجموعه تئاتر شهر نشده‌اید احساس امنیت ندارید. باید حریمی برای تئاتر شهر در نظر گرفته شود که بر فرهنگی و هنری بودن این مجموعه تأکید داشته باشد و این امر با همکاری جدی سازمان میراث فرهنگی، شهرداری تهران، شورای شهر تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میسر می‌شود. الان فضای پیرامون مجموعه تئاتر شهر بی در و پیکر است و احساس ناامنی برای مخاطبان و هنرمندان ایجاد می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *