16:10

مجموعه مستند «تنهایی» با محوریت ریزگردها و آثار مخربی که می‌تواند روی بدن انسان بگذارد روی آنتن شبکه یک سیما رفت.
به گزارش رسیده، سعید نبی کارگردان مجموعه مستند «تنهایی» درباره قسمت امشب مستند «تنهایی» گفت: امشب یکی از مهمترین فیلمهای مجموعه مستند «تنهایی» که آخرین قسمت آن هم هست با موضوع ریزگردها پخش می‌شود. فیلمی که بر عکس سایر فیلم‌های این مجموعه که سینمایی و دراماتیک ساخته شده بودند دارای ساختار ژورنالیستی است و با توجه یه وجود تصاویر دلخراشی که از آثار ریزگردها در بدن انسان پدید می‌آید در آن، دیدن فیلم به همه پیشنهاد نمی‌شود.
نبی در ادامه افزود: اینکه پخش این فیلم که از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ ساخته شده همزمان شده با افتتاح سد ایلیسو در ترکیه که در خاورمیانه این سد و پروژه gap ترک‌ها به زعم کارشناسان داخلی و خارجی معروف شده به آتش تهیه جنگ آب‌ها در خاورمیانه که سازمان ملل چندین سال پیش از آن پرده برداشت در کنار افسوس بزرگ، یک موقعیت ایده‌آل نیز برای این فیلم است که در بهترین زمان خود پخش می‌شود
و البته امیدورام شبکه یک هم قدر این موقعیت را در رقابت رسانه‌ای بداند.
نبی بیان داشت: امیدوارم این مستند همچون مستند هورالعظیم و پنج پلنگ و بدون او از این مجموعه به حدی اثرگذار باشد که تلنگری بزرگ به مسئولان این حوزه در کشور خصوصا در حوزه سیاست خارجی و ریزگردها و منابع آبی وارد شود که دیگر در اطراف کشورمان شاهد چنین وقایعی که تأثیر مستقیم روی کشور می‌گذارد نباشیم.
تهیه‌کننده مجموعه مستند «تنهایی» ادامه داد: ریزگردهای کشورمان بیش از ۸۰ درصد از کانون‌های خارجی همچون عراق، سوریه و عربستان است و برگرفته از عناصری که ماحصل رویدادهای بزرگ این مناطق هستند و کارشناسان در حال بررسی این موضوع که سیستم سلامتی انسان از این عناصر چه تاثیری خواهد گرفت، تاثیراتی که بخش بزرگی از آن در این فیلم به نمایش گذاشته خواهد شد.
نبی افزود: در این فیلم با معاون سابق آسیا اقیانوسیه وزیر امور خارجه ترکیه، معاون محیط زیست سابق دبیر کل سازمان ملل، وزیر سابق بهداشت و سلامت عراق و استاد دانشگاه میشیگان در باب موضوع تاثیر ریزگردها روی انسان و سد سازی در ترکیه و تاثیر آن بر ریزگردها صحبت شده است. همچنین با پزشکان مختلفی که دارای تخصص سرطان، قلب و عروق، ریه، پوست، زنان و زایمان، جنین شناسی و… هستند صحبت شده است.
«اینجا هوا ندارد» نام قسمت این هفته از مجموعه مستند تنهایی است که به کارگردانی مریم خدیوی و سعید نبی و تهیه‌کنندگی سعید نبی ساعت ۲۳:۱۰ از شبکه یک پخش می‌شود.
همچنین در برنامه «درنگ تنهایی» که به تحلیل هر قسمت از مستند «تنهایی» می‌پردازد، دکتر مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، دکتر اشرفی مدیر کل محیط زیست استان خوزستان، دکتر عباسی عضو هیأت علمی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور و سعید نبی حضور دارند که با اجرای عبدالرضا امیراحمدی ساعت ۲۳:۴۵ روی آنتن خواهد رفت.
سایر عوامل این مستند عبارتند از: تدوین: احمد وفایی، طراحی صدا: بهروز شهامت، صدابردار: حبیب‌الله محمدی، تصویربردار: مهران فردپور.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *