18:42

امسال بخش مسابقه‌ای شصت و ‌دومین سال جشنواره «ملاقات‌های سینمایی پراد» فرانسه اختصاص به زنان سینماگران ایرانی خواهد داشت.
به گزارش بانی‌فیلم، جشنواره «ملاقات های سینمایی پراد» در سال ۱۹۵۹ توسط رنه کلر فیلمساز مشهور فرانسوی پایه‌گذاری شد. این جشنواره هرساله به نمایش آثاری از سراسر جهان با برنامه‌های مرور بر آثار، یه معرفی سینمای یک کشور می‌پردازد.
در نخستین سال برگزاری جشنواره «ملاقات های سینمایی پراد»، بسیاری از سینماگران مطرح جهانی دعوت شده بودند؛ فرانسوا تروفو، پولانسکی، جوزف لوزی، لویی مال، میشل پیکولی، ارسون ولز و… به جز این، هر ساله فیلم‌های مهم کشورها، اولین نمایش جهانی خود را در این جشنواره داشتند.
این جشنواره هیچگاه به شکل مسابقه‌ای نبوده و به همین دلیل عنوان «ملاقات‌های سینمایی» را برای خود برگزیده بود.
این فستیوال در سه دوره خود به سینمای ایران نیز پرداخته بود.
«ملاقات های سینمایی پراد» امسال برای دوره جدید خود که از ۱۷ تا ۲۳ ژوییه ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد، با نظر هیات مدیره قرار است یک بخش مسابقه‌ای هم داشته باشد که اختصاص به زنان فیلمساز کشورها را در برنامه خود بگنجاند.
در اولین دور مسابقه این جشنواره قرار به زنان فیلمساز ایران اختصاص بیابد،
مدیریت این بخش از جشنواره «ملاقات‌های سینمایی پراد» به عهده منتقد سرشناس محمد حقیقت که یکی از اعضای هیات امنای جشنواره نیز هست واگذار شده.
حضور محمد حقیقت مسلما اتفاق خوبی را برای سینمای ایران رقم خواهد زد.
در فراخوان این بخش از جشنواره «ملاقات‌های سینمایی پراد» ضمن دعوت از بانوان فیلمساز ایرانی علاقمند از آنانه خواسته شده با ایمیل محمد حقیقت به این نشانی مکاتبه کنند: les.yeux33@gmail.com
این دوره از جشنواره قرار است هفت فیلم بلند- داستانی (با زمان بین ۶۰ تا ۱۲۰دقیقه‌ای) و همچنین هفت فیلم کوتاه (حداکثر ۱۵ دقیقه‌ای) را بپذیرد. زمان ساخت فیلم‌های ارسالی باید بعد از اوایل سال ۲۰۲۰ باشد. فیلم‌ها نباید قبل از برگزاری این جشنواره در فرانسه به نمایش عمومی درآمده باشند.
جایزه اول جشنواره، امتیاز پخش عمومی فیلم‌ها در فرانسه خواهد بود. چند پخش کننده فرانسوی قول همکاری با این جشنواره را داده اند.
هیات داوران که از میان شخصیت های سینمای فرانسه خواهند بود در روزهای آتی مشخص خواهند شد.
اطلاعات بیشتر در روزهای بعدی در رسانه اعلام خواهد شد.
ارسال فیلم‌ها تا قبل از اول اردیبهشت ۱۴۰۰ خواهد بود

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *