20:11

با منتفی شدن اکران فیلم سینمایی «درخت گردو» تهیه‌کننده این فیلم نسیت به بی‌تفاوتی سازمان سینمایی در قبال حمایت از اکران در روزهای کرونایی واکنش مشان داد.
سیدمصطفی احمدی تهیه‌کننده فیلم «درخت گردو» در واکنش به مصوبه امروز سازمان سینمایی در زمینه تعیین سقف فروش دو میلیارد‌تومانی برای حمایت اولیه از فیلم‌های اکران‌شده در شرایط کرونایی که منجر به انصراف این فیلم از اکران شده است به مهر گفت: «ما از ابتدا با اکران فیلم در این شرایط مخالف بودیم اما به احترام تصمیم شورای صنفی نمایش که نمایندگان تمام صنوف سینمایی در آن حضور دارند و پخش کننده فیلم، با تضمین حمایت، راضی به اکران شدیم. تصمیم امروز بی‌احترامی نسبت به عوامل دو فیلمی است که پذیرفته بودند در این شرایط نامناسب سرمایه خود را به نفع سینما به خطر بیندازند.»
احمدی افزود: «تا امروز به همه شرایط تن داده بودیم و پذیرفتیم اما تصمیم امروز یک بی احترامی کامل بود. می‌دانیم پیک بعدی کرونا هم محتمل است و شرایط سینماها چندان با ثبات نیست، تنها به خاطر احیای سینما، تن به اکران در این شرایط دادیم، اما با این شرایط هیچ تضمینی برای احیای سینما هم نمی‌توان متصور بود.»
تهیه‌کننده «درخت گردو» با تاکید مجدد بر انصراف از اکران این فیلم با شرایط جدید گفت: «می‌دانیم اگر به این شرط هم تن بدهیم، فردا شرط دیگری را مطرح می‌کنند. فیلم درخت گردو در جشنواره فجر پاسخ خود را از مخاطب گرفت و می‌دانیم فیلمی است که می‌توانست سینما را نجات دهد، اما وقتی خود مسئولان سینمایی نمی‌خواهند سینما را نجات دهند، چه باید بکنیم؟»

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *