12:39

یکی از تابلوهای نقاشی «ال اس لوری» نقاش انگلیسی به‌زودی به مزایده گذاشته خواهد شد و انتظار می‌رود خریدار میلیون‌ها پوند برای این اثر بپردازد.
به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین،‌ ماه آینده میلادی،‌ تابلو نقاشی «رفتن به مسابقه» که در سال ۱۹۵۳ میلادی توسط «ال اس لوری»‌ خلق شده است به فروش گذاشته خواهد شد. انتظار می‌رود این اثر هنری به قیمت هشت میلیون پوند فروخته شود، که در این صورت رکورد فروش آثار این هنرمند شکسته می‌شود.
این نقاشی آخرین بار در سال ۱۹۹۹ به قیمت ۱.۹ میلیون پوند فروخته شده بود.
«لوری»‌ از سال ۱۹۵۲ میلادی و پس از بازنشسته شدن از شغل اصلی که داشت به فعالیت هنری تمام‌وقت روی آورد. پیش از آن، او فقط شب‌ها و پس از اینکه مادرش به خواب می‌رفت به سراغ نقاشی می‌رفت.
«لارنس استفن لوری» که مجموعه‌دار علاقه‌مند به ساعت و آثار هنری بود اغلب در حراجی‌های منچستر و لندن حاضر می‌شد. او که شخصیت فروتنی داشت و از دریافت افتخاراتی همچون لقب شوالیه امتناع کرد، در سال‌های پایانی عمرش به عنوان یک هنرمند دیده شد. با اینکه حتی یکی از نقاشی‌هایش در نخستین نمایشگاه آثارش در سال ۱۹۲۱ هم به فروش نرسید اما پیش از آنکه عمر او در سن ۸۸ سالگی و در سال ۱۹۷۶ به پایان برسد، آثار او در حراجی‌ها ارائه شدند. در سال ۱۹۷۶ تصویر یکی از آثار او روی تمبرهای انگلیس نقش بست.
درحال حاضر،‌ نقاشی «سیرک پیکدیلی» که در سال ۲۰۱۱ به قیمت ۵.۶ میلیون پوند فروخته شد به عنوان گران‌ترین اثر «لوری» شناخته می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *