«خداوند پشت و پناه مملکت عزیزمان ایران باشد...»

11:11

مریم نشیبا، از پیشکسوتان رادیو و گوینده برنامه به یادماندنی «شب بخیر کوچولو» است که این روزها همچنان در رادیو فعال است و به گفته‌ خود در خانه نیز از مادر ۹۷ ساله اش نگهداری می کند. نشیبا با صدای گرم و دلنشینش این دعا را برای فضای ناآرام این روزها می گوید که «خداوند پشت و پناه مملکت عزیزمان ایران باشد…»
مریم نشیبا، گوینده نام آشنای رادیو در گفت‌وگویی با ایسنا درباره‌ی فعالیت این روزهایش گفت: این روزها برنامه های «گلبانگ» رادیو ایران و «شب بخیر کوچولو» را که در طول این سال‌ها داشته‌ام اجرا می‌کنم و برنامه دیگری غیر از این دو را ندارم و هیچ‌وقت برنامه دیگری را نپذیرفته‌ام. ۳۳ سال است برنامه «شب بخیر کوچولو» و ۲۷ سال است برنامه «گلبانگ» را اجرا می‌کنم.
این گوینده قدیمی درباره‌ی فضای ناآرام این روزها می‌گوید: نمی‌دانم چه بگویم و کدام حرف درست است وکدام درست نیست. فقط از خدا می خواهم آنچه که صحیح است برای همه پیش بیاید.
وی در پایان این دعا را می گوید که «خداوند خودش پشت و پناه مملکت عزیزمان ایران باشد.»
او همچنان در رادیو فعال است و به گفته‌ی خود در خانه نیز از مادر ۹۷ ساله اش نگهداری می کند.
نشیبا پیشتر در مقطعی علاوه بر برنامه «گلبانگ» و «شب بخیر کوچولو» برنامه «جعبه موسیقی» را نیز برای رادیو نمایش اجرا می‌کرد.
«شب بخیر کوچولو» عنوان قدیمی‌ترین برنامه شبانگاهی رادیو ایران است که پس از گذشت سه دهه همچنان با صدای مریم نشیبا از این شبکه رادیویی پخش می‌شود.
با آغاز «شب بخیر کوچولو»، برنامه ‌های کودک و نوجوان رادیو در دهه ۶۰ به چهار برنامه رسید. برنامه ساعت هفت و نیم صبح که مخصوص مدرسه رفتن بچه ها بود، برنامه ساعت ۱۰ صبح که برنامه خردسالان بود و یک برنامه نوجوان که عصر و بعد از پایان مدارس پخش می‌شد. در ادامه گروه کودک ساعتی را پیشنهاد کرد که شب در اختیار این گروه قرار بگیرد. یعنی ساعت ۲۰ و ۴۵ تا ۲۱ شب.
«گنجشک لالا …مهتاب لالا …» با صدای «پورشات پیروزکار» ۸ ساله نخستین بار در ساعت ۹ شب ۱۳۶۹ در رادیو اجرا شد.
«حسن خجسته» معاون وقت صدا، «ساعد باقری» شاعر و ترانه سرا که در آن زمان مدیر گروه کودک رادیو بود و «مهدی سدیفی» از نخستین تهیه‌کنندگان «شب بخیر کوچولو» از بانیان این برنامه بودند. «زهرا خراسانی» (سردبیر و نویسنده)، مصطفی رحماندوست (ترانه سرا)، «منتظم صدیق» (آهنگساز)، چیستا یثربی، افشین علا، صفیه افکاری و رویا ولی‌زاده، مهشید تهرانی و مرجان کشاورزی آزاد (نویسندگان)، معصومه السادات جدلی، زنده یاد مهتاب امینی، دکتر رضوان موسوی ، فریبا فاضل و گلریز وکیلی در ماندگاری «شب بخیر کوچولو» رادیو نقش آفرین بوده‌اند.
این برنامه نوستالژیک در نخستین جشنواره‌ی رادیو به عنوان برنامه برتر انتخاب شده و در دومین جشنواره رادیو گوینده‌اش عنوان برتر را کسب کرد.
برنامه رادیویی «شب بخیر کوچولو» هر شب ساعت ۲۱ و ۴۵ دقیقه از رادیو ایران پخش می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *